wat zeg je als iemand 'welkom' zegt?

ik vind 'dankjewel' niet echt het juiste woord om te gebruiken als iemand 'welkom' zegt. ik heb het gevoel dat ik niet op de juiste woord kom en dan maar 'dankjewel' zeg. bestaat er geen specifiek woord om terug te zeggen als iemand welkom heeft gezegd? en waarom bestaat het niet?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Taal
58.3K

Het beste antwoord

"Dank u wel"/"Dank je wel" is echt geschikt. Dat is net zo'n stel als "Alstublieft" - "Dank u wel" of "Gefeliciteerd! - "Dank u wel".

"Ook welkom" of "hetzelfde" is vreemd als je welkom geheten wordt. "Het is me een genoegen door u welkom geheten te worden" is aanstellerij.
Computoon
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik zeg ook meestal dankuwel en dat iets positiefs over de inrichting, de locatie of de kleding van de persoon die je welkom heet.