Hoe werkt de bronvermelding als de inhoud van een bijlage volledig is overgenomen?

Ik wil in mijn rapport verwijzen naar een passage uit een ander rapport. Echter, voor de leesbaarheid van mijn eigen rapport, heb ik deze passage in de bijlag gezet. Ik werk in mijn gewone rapport met voetnoten en een literatuurlijst. Hoe moet ik dit doen in de bijlage, aangezien de hele bijlage dus letterlijk is overgenomen. Gewoon een nummertje aan het einde van de tekst + voetnoot + verwijzing in de literatuurlijst? En moet ik in mijn rapport, waar ik naar de bijlage verwijs, ook de bron vermelden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Taal
7.5K
Antoni
9 jaar geleden
Kan je dit niet het beste vragen aan diegene voor wie je het rapport maakt: een leraar, een docent, een leidinggevende, een opdrachtgever? Hij/zij zal het rapport immers beoordelen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Welke stijl hanteer je? Soms is dat geregeld, maar in de meest gebruikte stijlgids, die van de APA (apa v7) is dit niet geregeld. Er is alleen geregeld hoe je moet verwijzen naar bronnen, maar niet binnen je eigen zelfde werk (qua appendix) (op de tabellen/statistiek na). Maar goed, je gebruikt geen APA, maar welke dan wel?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni: dat kan ik inderdaad doen maar de docente die ons daarin les geeft werkt niet zoveel. Ik weet niet of ik op tijd een reactie heb (8 dagen en ik kom in die tijd niet op school). aaabc123: ik gebruik in principe wel APA, alleen dan in de voetnoten de korte verwijzing en in de literatuurlijst de hele bron (vergroot mijns inziens de leesbaarheid). De docenten zijn waarschijnlijk niet zó van de details en zullen een foutief gebruikte wijze waarschijnlijk niet opmerken/afkeuren, maar aangezien het mijn afstudeerrapport is, wil ik het graag goed doen :) (zodat ik ook altijd kan terugvallen op het rapport als zijnde het beste voorbeeld)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe gebruik je APA als je voetnoten voor je verwijzingen gebruikt. APA schrift namelijk haakjes voor. Dus tenzij je met voetnoten de haakjesnoting bedoelt valt het onder APA, anders niet. Je kan met voetnoten hooguit een apa-achtige stijl gebruiken, maar APA is alleen correct toegepast met haakjes. Zie:
https://owl.english.purdue.edu/owl/resource/560/01/
http://www.apastyle.org
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Auteur + jaartal, dus volgens mij wat inderdaad tussen haakjes moet. Ik heb echter in een stuk van 8 pagina's veel verschillende bronnen en heb er voor gekozen om de tekst wat leesbaarder te maken door dit dus onderaan de pagina neer te zetten. Ik overweeg nog wel om het op de juiste manier te doen, ik heb er niks over gehoord vanuit school (en ze hebben het diverse keren gezien). Betekent dit dan dat ik aan het einde van de bijlage gewoon hetzelfde moet doen als in de rest van de tekst? Dus auteur + jaartal en in de literatuurlijst de volledige bron (en dan of met voetnoot, net als in de rest van mijn rapport, of op de officiële manier met haken en in de tekst, als ik besluit het toch op de goede manier te doen).

Antwoorden (1)

Dat zou ik niet zo doen. Werk gewoon via de APA wijze. Stuk tekst in de bijlage als citaat opnemen en bronvermelding erbij vermelden. Voorbeeld: "volgens Aaker (Marketing Journal, 2013)...". Plaats dan nog wel de bron (Marketing Journal in dit geval) in de bronnenlijst.