Wat is een gekkel?

Voor mijn studentenvereniging als ontgroening heb ik een lijst met allemaal voorwerpen die ik moet meenemen. Waaronder een 'gekkel'. op internet kan ik echter niks vinden hierover. Wat is dit? of is dit iets wat niet bestaat, wat ook wel eens schijnt voor te komen bij dit soort lijsten...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Taal
1.4K

Antwoorden (1)

Dat is een fantasiewoord.

Toegevoegd na 15 uur:
Daarentegen is een ravenbek wél een bestaand woord. Dat is een chirurgische buigtang. De afbeelding maakt duidelijk waarom het zo genoemd wordt:
Plaatje bij antwoord
Amadea
9 jaar geleden
Computoon
9 jaar geleden
Net zoals de plintenladder, de holdreun en de ordner met zoekgeraakte stukken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verduisteringslamp niet vergeten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
https://www.youtube.com/watch?v=ALiqAXiTQBg De vierkantegatenboor is er ondertussen.
Bordensteker
9 jaar geleden
Of de pickupstandaard.
Pickup is inmiddels al net zo'n vreemd woord als verduistering ...
Computoon
9 jaar geleden
De verduisteringslamp heeft werkelijk bestaan, ten tijde van het verplichte verduisteren van huizen. Op internet is een afbeelding van deze speciale Philips-lamp.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe noem je het dan tegenwoordig als je je kamer donkerder maakt omdat je een film gaat kijken bijvoorbeeld, ik noem dat verduisteren, of zegt iedereen gewoon donker maken?
Je zal me even uit moeten leggen wat de tegenstelling of onzinnigheid is van een pickupstandaard (oma zegt idd nog piekup). Ik neem aan dat je een platenspeler bedoelt. Maar daar zijn standaards voor: http://www.hexateq.com/turntable_stand.html vreemd genoeg... . Mooiste was dat mijn ouders hun pick-up verkochten voor een cd-speler en ik mijn cd-speler verkocht voor een draaitafel (althans zo noem je een pick-up als je plaats aan elkaar mixt). @Computoon
Ok, nooit geweten. http://volksbuurtmuseum.nl/collectie/nieuwe_aanwinsten/verduisteringslamp Blijkbaar is het wachten tot de poeremetator in productie wordt genomen.