Is onze huid bestand tegen langdurig onder water blijven?

Stel 40 dagen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal

Antwoorden (3)

Nee... 40 dagen onder water blijven lukt niet, mijns inziens... De huid die kan zijn bescherming niet op peil houden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga eens 10 minuten met je handen of voeten in een bak water zitten,dan is je huid al behoorlijk gerimpeld! Stel je dan eens voor,wat er mee gebeurt als je het 40 dagen doet.
Ik denk,dat je het er zo af kunt pellen,voor zover het er al niet af is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat is íe niet. Kijk maar eens wat er gebeurt na langdurig badderen. Je huis trekt wit weg en wordt rimpelig.
Ook droogt de huid uit, doordat de natuurlijke huidoliën loslaten. Dan verdwijnt de beschermlaag en ontstaan er al snel wonden.

Niet doen, dus...