Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Schrijf je fysiotherapie behandelingen aan elkaar, los of kan het allebei?

Schrijf je fysiotherapie behandelingen of fysiotherapie behandelingen? Of kan het in het Nederlandse taalgebruik allebei?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Taal
1.9K
SimonV
10 jaar geleden
Zie http://www.spatiegebruik.nl/

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Fysiotherapiebehandeling of Fysiotherapeutische behandeling.

Toegevoegd na 5 minuten:
In het Nederlands schrijf je alle zelfstandige naamwoorden aan elkaar. Althans als ze een begrip moeten vormen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het kan allebei, ligt aan de samenstelling van de zin. Bijv.: Ik moet voor mijn rugklachten bij de fysiotherapie behandelingen ondergaan. Per week krijg ik twee fysiotherapiebehandelingen.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+grapjas
Aan elkaar. Het is een samenstelling, en een samenstelling wordt altijd aan elkaar geschreven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Uitgaande van de vraag "Of kan het in het Nederlandse taalgebruik allebei?" is het antwoord: het kan allebei. De vraagstelster maakt in haar vraag niet duidelijk of de woorden een samenstelling vormen. Zie ook het antwoord van jc54, met de volgende voorbeelden: "Ik moet voor mijn rugklachten bij de fysiotherapie behandelingen ondergaan." "Per week krijg ik twee fysiotherapiebehandelingen."

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding