volgens mij zijn landen onzijdig bv het Nederland,het België.Men kan hier maar moeilijk spreken van hij of zij.
fremar
10 jaar geleden
Volgens mij letten we daar in Nederland niet zoveel op, maar in Frankrijk wel en ik weet niet of het tussen landen verschilt of het mannelijk of vrouwelijk is.
Maar in het Frans zijn landen met la ervoor vrouwelijk en woorden met le ervoor mannelijk, dit zijn de bepaald lidwoorden, les komt ervoor als het meervoud is.

Marokko =le Maroc mannelijk
Portugal =le Portugal mannelijk
Frankrijk =la France vrouwelijk
Nederland =la Hollande, vrouwelijk
Nederland =les Pays-Bas meervoud
de Verenigde Staten =les États-Unis meervoud
Frankrijk = La France vrouwelijk
Holland = La Hollande vrouwelijk
België = La Belgique vrouwelijk
Spanje = L'Espagne vrouwelijk
Zwitserland = La Suisse vrouwelijk
Zweden = La suède vrouwelijk
Italië = L'Italie vrouwelijk
Duitsland = L'Allemagne vrouwelijk
Engeland = L'Angleterre vrouwelijk
Denemarken = Le Danemark mannelijk
Luxemburg = Le Luxembourg mannelijk
Portugal = Le Portugal mannelijk
Canada = Le Canada mannelijk
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Culturen kunnen worden ingedeeld op basis van dimensies, een van die dimensies is mannelijkheid vs vrouwelijkheid. Mannelijk betekent dat succes, presteren en status heel belangrijk zijn. Een vrouwelijke cultuur hecht veel belang aan levenskwaliteit en bescheidenheid. Hoge score voor deze dimensie betekent dat er duidelijke mannen en vrouwelijke rolpatronen bestaan we spreken van een mannelijke samenleving. Een lage score betekent dat er weinig onderscheid is tussen typische mannen en vrouwenrollen. In dat geval is er sprake van een vrouwelijke samenleving. Japan is heel mannelijk en Nederland is heel vrouwelijk.