welke landen noem je vrouwelijk en mannelijk?

Weet jij het antwoord?

/2500

volgens mij zijn landen onzijdig bv het Nederland,het België.Men kan hier maar moeilijk spreken van hij of zij.

Volgens mij letten we daar in Nederland niet zoveel op, maar in Frankrijk wel en ik weet niet of het tussen landen verschilt of het mannelijk of vrouwelijk is. Maar in het Frans zijn landen met la ervoor vrouwelijk en woorden met le ervoor mannelijk, dit zijn de bepaald lidwoorden, les komt ervoor als het meervoud is. Marokko =le Maroc mannelijk Portugal =le Portugal mannelijk Frankrijk =la France vrouwelijk Nederland =la Hollande, vrouwelijk Nederland =les Pays-Bas meervoud de Verenigde Staten =les États-Unis meervoud Frankrijk = La France vrouwelijk Holland = La Hollande vrouwelijk België = La Belgique vrouwelijk Spanje = L'Espagne vrouwelijk Zwitserland = La Suisse vrouwelijk Zweden = La suède vrouwelijk Italië = L'Italie vrouwelijk Duitsland = L'Allemagne vrouwelijk Engeland = L'Angleterre vrouwelijk Denemarken = Le Danemark mannelijk Luxemburg = Le Luxembourg mannelijk Portugal = Le Portugal mannelijk Canada = Le Canada mannelijk

Culturen kunnen worden ingedeeld op basis van dimensies, een van die dimensies is mannelijkheid vs vrouwelijkheid. Mannelijk betekent dat succes, presteren en status heel belangrijk zijn. Een vrouwelijke cultuur hecht veel belang aan levenskwaliteit en bescheidenheid. Hoge score voor deze dimensie betekent dat er duidelijke mannen en vrouwelijke rolpatronen bestaan we spreken van een mannelijke samenleving. Een lage score betekent dat er weinig onderscheid is tussen typische mannen en vrouwenrollen. In dat geval is er sprake van een vrouwelijke samenleving. Japan is heel mannelijk en Nederland is heel vrouwelijk.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100