Er is een wikipedia site van. Er zijn meerdere opties.

Ik dacht zelf dat het kwam van een Nederlander in Amerika en dat het iets te maken had met "oude kerk" (woonplaats) en dat dit afgekort was naar o.k., maar deze optie zie ik er niet bij staan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dit is afgeleid van okee, of okay. Dus een afkorting.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In het Engels is het een prima woord om het Nederlandse ok'e alleen dan met het streepje op de e te spellen.

Okay en oke zijn geen echte Nederlandse woorden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In de laatste zin moet het woord niet oke maar okee zijn.
Zeer onlangs nog gevraagd!

Ik heb ooit bij Willem Wever gezien (heeeeeeeeeel lang geleden), dat het uit New Amsterdam komt, het oude New York. De Nederlandse burgemeester daar zette onder elke nieuwe wet zijn initialen O.K. als hij het er mee eens was.
Dit is overgenomen door de bevolking en sindsdien zeggen we "okee" als we het ergens mee eens zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hier staat wat OK betekend, ik vraag waar het vandaan komt ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dat het uit New Amsterdam komt, het oude New York zette onder elke nieuwe wet zijn initialen O.K. overgenomen door de bevolking
oorspronkelijk: all clear
is later verbasterd naar 'ok'
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Oké of OK (ook okay (als op zijn Engels geschreven) of okee (vooral in Vlaanderen)) is een tussenwerpsel met de betekenis "goed", "akkoord". Het woord gaat, naar men meestal aanneemt, terug op de Amerikaans-Engelse afkorting OK, waarvan de betekenis niet met zekerheid bekend is
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is bedacht door luie mensen, die het woord 'okay' te lang vinden om te schrijven/typen!