Klopt deze zin met komma na ''?

‘‘Spring er maar in.’’, zegt de man.

Is de komma achter de '' goed? Want ziet er raar uit in mijn word document.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Taal

Antwoorden (2)

Hoi,
Deze zinnen zijn goed.
"Hebt u een klantenkaart?", vroeg de kassière.
"Ik hou niet van appeltaart", zei ik.
De punt uit jouw zin, moet dus eigenlijk wel weg om het goed te doen. Maar de aanhalingstekens kloppen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens een regel die (gelukkig) nu bijna overal toegepast wordt, gaat het zo:

Een afsluiting (zoals een punt of een komma) komt BINNEN de aanhalingstekens.
Een paar voorbeelden:
'Ik vind dat een mooie kleur,' zei hij.
Hij zei: 'Ik vind dat een mooie kleur.'

Als je het citaat laat eindigen op een uitroep- of vraagteken, vervalt de komma.
'Vind je dat een mooie kleur?' vroeg hij.