Klopt dit zinsgedeelte: '... om af te studeren door middel van een stage, bij welke ik ook een afstudeeropdracht moet voltooien.'?

Het is voor een sollicitatiebrief, het gaat mij voornamelijk om de woorden 'bij welke'.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Taal
3.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je "bij welke" gebruikt moet dat slaan op een bedrijfsnaam/organisatie en dergelijke.
Voorbeeld:
"... om af te studeren bij Bedrijf X, bij welke ik ook een afstudeeropdracht moet voltooien"
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed dat je je druk maakt om je taalgebruik. Dat zouden meer mensen moeten doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja mooi dat een student zich druk maakt om taalgebruik.
Stage en afstuderen kan prima samengaan. Nuon heeft vele stage- en afstudeermogelijkheden.

Antwoorden (2)

Is erg gekunsteld. Ik zou er "waarbij" van maken in plaats van "bij welke"
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ Helemaal mee eens.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook van mij een plus, klinkt veel beter.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ waarbij, verder niets aan veranderen
Ik vind dit beter klinken
Om af te studeren door middel van een stage waarbij ik tijdens mijn stage, mijn afstuduuropdracht moet voltooien .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou het eerste "mijn" veranderen in "die" en de komma weg laten.
Amadea
10 jaar geleden
Inderdaad. Die komma is fout.
Klopt het trouwens wel dat je kunt afstuderen via een stage? Normaal gebeurt dat met een proefschrift... Het lijkt mij correcter als je het hebt over 'je opleiding voltooien door een stage en een daaraan gekoppelde eindopdracht'.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een proefschrift of dissertatie schrijft men om te kunnen promoveren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Afstuduuropdracht?