hoe kan ik een verhaal schematiseren?

Hoe kun je een verhaal eigenlijk schematiseren? Je kunt ze wel samenvatten maar schematiseren van een verhaal is moeilijk. Een biografie kun je wel gemakkelijk schematiseren.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Taal

Antwoorden (1)

Hoi Sofie,

Ik denk dat de informatie op onderstaande website je wel met een goed begin op weg kan helpen:

http://2xleren.skynetblogs.be/tag/schematiseren

De informatie over schematiseren staat onder de 4e vetgedrukte kop als je wat naar beneden scrolt op bovenstaande link. Ik vind het lastig om het zo voor je in een antwoord te vatten omdat ik zelf niet zo vaak met schematiseren werk. Ik hoop dat je hier wat aan hebt! :)