Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het luchtvaartindustrie of vliegtuigindustrie?

Ik maak op mijn stageplek, het bedrijf zichtbaar op Social Media. Nu weet ik echter niet of het juiste woord luchtvaartindustrie of vliegtuigindustrie is.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Taal
723

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Vliegtuigindustrie slaat op het ontwerpen en bouwen en repareren van vliegtuigen. Onderdelen zoals apparatuur voor in de cockpit en cabine zou ik er ook onder begrijpen.

Luchtvaartindustrie is de bedrijvigheid die met het gebruik van commerciële vliegtuigen samenhangt. Luchthavens en verdere infrastructuur (alhoewel dat bij de luchtvaart niet veel is) vallen daar in mijn ogen ook onder.
(Lees meer...)
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Vliegtuigindustrie gaat alleen over vliegtuigen. Luchtvaart gaat ook over helicopters, F16's enz. Het is dus een stuk breder dan vliegtuigindustrie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
KLM is een organisatie aktief in de luchtvaartindustrie (voor zover je over 'industie' kunt spreken), Boeing in de vliegtuigindustrie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding