Waarom zeggen zoveel mensen "puuzel" i.p.v. "puzzel"?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het woord puzzel heeft een niet-Nederlandse klank. Sommige mensen vinden dat moeilijk en vernederlandsen het woord dan. Zo zijn er ook veel mensen die au(au)to zeggen ipv oto, terwijl die laatste (Franse) uitspraak meer voor de hand ligt. Denk maar aan automaat of au pair. Ik had een oppas die vertelde dat ze bij het hieltcenter werkte. Daar bedoelde ze health center mee.

Ik denk da het streekgebonden is ,en dat het bij een dialct hoort. Ik zeg puzzel en woon in het westen. Mijn schoonouders wonen in het oosten die zeggen "puuzel"maar die zeggen wel meer woorden anders dan wij hier hihii;) Toegevoegd na 40 seconden: da = dat dialct = dialect

Wat Pedro als antwoord geeft,dat klopt wel.Meest buitenlandse woorden spreken we anders uit. Ook *deftige* mensen hebben een andere uitspraak,mijn schooonmoeder zegt altijd:Die praten met een hete aardappel in hun mond. Het gewone volk zegt....zeven..de deftige zeggen..zeuven

Omdat puzzle ook niet makkelijk in de mond ligt.....

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100