Wie weet leuke woorden met de beginletter U voor de communie?

Mijn zoontje doet eerdaags de communie en nu moet hij een zinnetje opzeggen: Mijn naam is Timo en de U is voor.......? Ik heb al overal gezocht maar nog niets gevonden wat echt bruikbaar is. Het mag overal over gaan(hobby, beroep, dieren, kerk,enz.)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
1.5K

Antwoorden (11)

de U voor Utrecht.
de U voor Uwe heiligheid (oid)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ufo ui uil uilskuiken uit uitademen uitbannen uitbarsten uitbarsting uitbeelden uitblazen uitblijven uitbouw uitbreiden uitbreken uitbrengen uitbroeden uitbuiten uitbundig uitdagen uitdagend uitdelen uitdenken uitdoen uitdossen uitdraai uitdraaien uitdragen uitdrukkelijk uitdrukken uitdrukking uiteen uiteenlopend uiteenzetten uiteinde uiteindelijk uiten uiteraard uiterlijk [2] uiterlijk uiterlijk [3] uitermate uiterst uiterst [2] uitgaan uitgaansgelegenheid uitgang uitgangspunt uitgave uitgebreid uitgekookt uitgelaten uitgelezen uitgeput uitgerekend uitgerekend [2] uitgesproken uitgestorven uitgestrekt uitgeven uitgever uitgeverij uitgezonderd uitglijden uithaal uithalen uithangen uithoek uithollen uithouden uiting uitkeren uitkering uitkiezen uitkijken uitkleden uitkomen uitkomst uitlaat uitlachen uitladen uitlaten uitlating uitleg uitleggen uitlekken uitleven uitleveren uitlokken uitlopen uitloper uitmaken uitmeten uitmonden uitnodigen uitnodiging uitoefenen uitpakken uitpraten uitproberen uitpuilen uitputten uitputting uitreiken uitrekenen uitrichten uitroeien uitroep uitroepen uitrusten uitrusting uitschakelen uitscheiden uitscheiden [2] uitschelden uitslag uitslapen uitsluiten uitsluitend uitsluitsel uitspelen uitspoken uitspraak uitspreiden uitspreken uitstaan uitstallen uitstapje uitstappen uitsteken uitstekend uitstel uitsterven uitstijgen uitstippelen uitstoten uitstralen uitstraling uitstrekken uittesten uittrekken uitvaardigen uitvaart uitval uitvallen uitvaren uitvegen uitverkoren uitvinden uitvinder uitvinding uitvloeisel uitvlucht uitvoer uitvoeren uitvoerig uitvoering uitvreten uitwas uitweg uitwendig uitwerken uitwerking uitwerpselen uitwijken uitwijzen uitwisselen uitwisseling uitzendbureau uitzenden uitzending uitzendkracht uitzet uitzetten uitzicht uitzien uitzinnig uitzitten uitzoeken uitzondering uitzonderlijk ultimatum ultra unaniem unicum unie uniek uniform universeel universiteit up to date updaten uploaden ups en downs uranium urbanisatie urgent urine urn uroloog utopie uur uurwerk uw uzelf
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uniform, urn, uur en ulevel,maar waarom niet het woordenboek openslaan op de u?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ voor dat woordenboek gedeelte
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb ik gedaan, maar niets bruikbaars gevonden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar, hoe dan, bruikbaar? Je zegt dat het overal over mag gaan. Wat moet het worden? Een gedichtje of zo? U staat voor uur, het uur van mijn dood- Maria bescherm mij in dat uur van nood? Of?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uitverkorene begint toch met een "u"? Misschien dat de echte "Uitverkorene" hier aanwezig is en niet wil dat iemand anders met de eer gaat strijken!
De U is voor ULTIMO! Slaat ie 2 vliegen in één klap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uw gebruik van de olympische ringen is,als u geen officiële sponsor bent ,illegaal!
Wilt U daar de richtlijnen op na lezen en deze zo mogelijk in Uw achterhoofd houden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie zegt dat ik geen officiele sponsor ben?
Het is zijn optreden, dus ik zou hem zelf laten kiezen.

Moest ik kiezen, kwam ik met "Mijn naam is rembem en de U is voor de V." Maar ja, dat ben ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha!
Uniek. Alle mensen zijn uniek, hoe verschillend we ook zijn, en we mogen er allemaal zijn. Daar kun je wel iets moois stichtelijks op niveau van een 8-jarige mee verzinnen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
u ui uilskuiken uit uitbarsting uitbreiden uitbroeden uitdelen uitdoen uitdossen uitdrukking uiteindelijk uiteraard (uiterlijk) uiterst uitgaan uitgang uitgangspunt (uitgekookt) uitgeput uitgerekend uitgeven uitgezonderd uithalen uitkering (uitkiezen) uitkijken uitkomen uitkomst uitlaat uitleggen uitleven uitleveren uitmaken uitnodigen uitoefenen uitrekenen (uitscheiden) uitschelden uitsluitend uitspoken uitspraak uitspreken uitstaan uitstappen uitsteken uitstekend (uittesten) uittrekken uitvinding uitvoeren uitvoerig uitvoering uitwendig uitzenden uitzet uitzien uitzoeken (uitzonderlijk) unaniem uniform universiteit uroloog uur (uurwerk) uw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ukkie, ukkepuk, ufo, uppie.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'De U is voor Ufo, en daar kwam Jezus mee naar de aarde'! Dat zal ze leren!
zondag
14 jaar geleden
Wie? Dat zal wie leren?
Uitzonderlijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uomo universale =)