Wat zeggen Vlamingen als ze moeten poepen?

Poepen betekent zoveel als 'neuken' in Vlaanderen. Wat zeggen Vlamingen als ze zeggen dat ze moeten poepen zoals Nederlanders dat bedoelen? Wordt dat een soort omschrijving of hebben ze daar een ander gebruikelijk werkwoord voor?
Dit naar aanleiding van de kasteelpoepster, een in België in opspraak geraakte politica die betrapt is op 'poepen' in het gemeentehuis ;-).

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Kakken, schijten, een ei gaan leggen, Gaan bratsen, Robby BB Toegevoegd na 8 minuten: Deze politica is niet betrapt op het poepen in een gemeentehuis kasteel. Zij is betrapt bij het poeppen op een kasteeltoren. Poepen is kakken in Nederland maar poeppen is neuken in Belgie. Waar zit nu het verschil? In de twee pp. Bij ons zeggen we poeppen met een korte oe terwijl ze in Nederland een lange oe gebruiken. Wij zeggen ook nog grote behoefte, grote wc, iets afknijpen, een drol gaan leggen, Toegevoegd na 23 minuten: Afgaan is ook nog een synoniem Toegevoegd na 19 uur: Even een correctie, . Door dat ik nu in Nederland woon heb ik klaarblijkelijk het nieuws over de kasteelpoepper gemist. Het gaat dus inderdaad over het gemeentehuis van Hoeilaart dat gelegen is in een kasteel. Maar wel met de korte oe met twee p Mea Culpa

Een veel gebruikte term voor poepen in Vlaanderen is kakken.

Er zijn in de volkstaal zoveel verschillende varianten om verschillende zaken te benoemen. Zowel het Nederlandse poepen als het Vlaamse Poepen zijn geen correct Nederlands maar dialecten die in bepaalde streken gesproken worden. In Vlaanderen gebruiken we voor het hebben wel meerdere woorden voor het hebben van seksuele betrekkingen: poepen, neuken, kezen, van mijn gat geven, seksen, huiswerk maken, mijn best doen, ...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100