Wat zeggen Vlamingen als ze moeten poepen?

Poepen betekent zoveel als 'neuken' in Vlaanderen. Wat zeggen Vlamingen als ze zeggen dat ze moeten poepen zoals Nederlanders dat bedoelen? Wordt dat een soort omschrijving of hebben ze daar een ander gebruikelijk werkwoord voor?
Dit naar aanleiding van de kasteelpoepster, een in België in opspraak geraakte politica die betrapt is op 'poepen' in het gemeentehuis ;-).

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Taal
75.6K
Poet
10 jaar geleden
Noemen ze in Vlaanderen een gemeentehuis een kasteel dan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kakken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Moet je als antwoord geven Wertos want het is goed.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee Poet,dat heet gewoon een gemeentehuis.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, het betreffende gemeentehuis was gevestigd in een kasteel, vandaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het heeft met het gemeentehuis niets te maken, zij was burgemeester van Aalst en het was op vakantie
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat was de torenpoepster. Deze poepster was wethouder in de gemeente Hoeilaarts... Maar goed, maakt ook niet uit, dat was niet mijn vraag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Even een correctie, @ Galenicus en de rest. Door dat ik nu in Nederland woon heb ik klaarblijkelijk het nieuws over de kasteelpoepper gemist. Het gaat dus inderdaad over het gemeentehuis van Hoeilaart dat gelegen is in een kasteel.
Mea Culpa

Het beste antwoord

Kakken, schijten, een ei gaan leggen, Gaan bratsen,
Robby BB

Toegevoegd na 8 minuten:
Deze politica is niet betrapt op het poepen in een gemeentehuis kasteel. Zij is betrapt bij het poeppen op een kasteeltoren.
Poepen is kakken in Nederland maar poeppen is neuken in Belgie.
Waar zit nu het verschil? In de twee pp. Bij ons zeggen we poeppen met een korte oe terwijl ze in Nederland een lange oe gebruiken.

Wij zeggen ook nog grote behoefte, grote wc, iets afknijpen, een drol gaan leggen,

Toegevoegd na 23 minuten:
Afgaan is ook nog een synoniem

Toegevoegd na 19 uur:
Even een correctie, . Door dat ik nu in Nederland woon heb ik klaarblijkelijk het nieuws over de kasteelpoepper gemist. Het gaat dus inderdaad over het gemeentehuis van Hoeilaart dat gelegen is in een kasteel.
Maar wel met de korte oe met twee p
Mea Culpa
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Frappante laatste komma... ; - )
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik begrijp het niet :-]
Amadea
10 jaar geleden
Alsof Robby BB ook een synoniem ervoor is!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Touche, dit noemt men in Belgie afgaan als een gieter :-]]]]]]]]]]]
Afgaan ook een synoniem

Andere antwoorden (1)

Een veel gebruikte term voor poepen in Vlaanderen is kakken.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Naar de reactie's gekeken? ;-)