Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zit er verschil in uitspraak van 'knight' en 'night'?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
1.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat er geen verschil zit in de uitspraak is al twee keer geantwoord. Dus zeg ik dit maar even in een reactie.
Een leuke site om op te zoeken hoe je iets zegt, die ook inderdaad dezelfde uitspraak geeft voor knight en night, is:
http://www.howjsay.com
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die site is interessant, thx

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nu niet meer, in het Engels, tenminste niet. Zo'n zeven-, achthonderd jaar geleden nog wel. Toen zeiden ze (hoogstwaarschijnlijk - ik was er niet persoonlijk bij) 'knicht' en 'nicht'. En diep-Schotse dialecten willen de 'k' ook nu nog wel eens laten horen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

nee, geen hoorbaar verschil in ABB (Algemeen beschaafd Brits)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, wordt in het fonetisch ook hetzelfde geschreven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij niet. Dit is ook de reden waarom Engels minder geschikt is als internationale taal. De uitspraak is chaotisch. Wat bedoel ik als ik zeg toe(ned)? Two, too of to?
In de zin: the GUY with the BRIGHT EYES FLIES in the SKY klinken alle klinkers in de grote letterwoorden als aai en worden totaal anders geschreven. In Engels moet je elk woord apart leren uitspreken. Nog een voorbeeld: now
en know. In het eerste woord is de o een au en in het tweede een oo. Over die k, die niet wordt uitgesproken heb ik het niet eens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding