Is de opstap 'de verdieping op' ook een traptrede?

Als je een trap hebt dan heeft deze X aantal treden. Is de laatste stap die je zet, waarmee je dus de verdieping opstapt, ook een trede die je mee telt bij het aantal treden van een trap?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
3.8K

Het beste antwoord

Het is alleen een trede van de trap als hij aan de trap vastzit wanneer je de trap op zichzelf bekijkt.

Traptreden zijn onderdelen van de trap, vloeren van een huis niet. Je kunt dus een trap hebben die nog een trede heeft op gelijk niveau als de verdieping, maar dit komt bijna nooit voor, wellicht alleen bij klussers die zaken naar hun eigen wensen zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee, want dan ben je op de verdieping.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee dat is geen trede
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net zo min al de laatste stap op de begane grond,voor je de trap op gaat, is de eerste stap op de vogende etage een traptrede!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sloop een trap helemaal uit elkaar; trek alle spijkers eruit en maak alle planken los. De planken waar je anders op had gelopen zijn de traptreden. Wat je verder overhoudt zijn voornamelijk stootborden, wellatten en trapbomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, dat ligt eraan wat je wat noemt? Als je een ‘opstap’ hebt, twee vloeren die zo’n twintig centimeter in hoogte verschillen zonder treden daartussen, noem je dat een ‘trap’? Zo niet, dan zijn er ook geen treden en is dus ‘het begin van de hogere vloer’ ook geen trede.
Maar zet eens een keukentrap zó neer dat de bovenste trede precies op het niveau ligt dat je bereiken wil. Wat dan? En als je een plank vastspijkert aan zowel de hogere vloer als die hoogste trede, wat dan? A rose would smell as sweet, bemijmert The Bard.