Dat betekent: cultuur. 'Koeltoer' is geen officieel bestaand woord en wordt gebruikt op sites als Geenstijl.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Koeltoer is een spottende manier om "cultuur" te zeggen. Het zou moeten klinken als de manier waarop mensen met een buitenlands accent, met name Marokkanen, het woord cultuur uitspreken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het wordt wel eens gebruikt als allochtonen een overtreding of misdaad begaan, en dan te doen alsof het in hun thuisland kennelijk wel normaal is.
bamibal