Hoe kan ik als 60 plusser eenvoudig Engels leren spreken en lezen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Taal
11.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat heeft leeftijd daar mee te maken?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien is het moeilijker te leren als je wat ouder bent?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Tegenwoordig kun je overal wel een online cursus of opleiding voor vinden op je eigen niveau. Je zou kunnen kijken naar een online thuisstudie en deze op basis van je behoeften inrichten. Met of zonder begeleiding etc.

Het beste antwoord

Er zijn plaatsen waar simpele engelse lessen gegeven worden voor toeristen. Dan doen ze niet moeilijk met allerlei regeltjes, maar dan leer je simpelweg iets vragen en beantwoorden. Het zijn de conversatielessen. Leuk en redelijk snel. En gezellig, want je bent met meerderen.
Ivana
10 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

je zou een cd-rom kunnen kopen met engels les alleen het nadeel is je hebt een microfoon nodig.
je kan simpele boekjes lezen en als je dat niet snap de nederlands-engels woorden boek pakken.
je kan engelse spelletjes spelen met nederlanders want je praat dan half engels half nederlands.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan inderdaad een cd-rom kopen met Engelse lessen! Maar je kan ook gewoon naar zenders zoals BBC kijken of veel Engelse/Amerikaanse programma's en films kijken! Er blijft altijd wel wat hangen! Het snelst leer je het door natuurlijk met Engelse te praten maar dat is omslachtig
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Overzicht van de beste websites om Engels te leren op internet: cursussen, conversatie, Engelse grammatica, uitspraak, vocabulaire, podcasts en video's.

Informatie overgenomen van: http://www.pepermunt.net/leren-online/engels-leren.html#ixzz2WHAogECU

http://www.leren.nl/rubriek/talen/engels/

Ik weet niet wat leeftijd daar mee te maken heeft.
Maar een taal leer je door die te gebruiken. Beetje basisgrammatica, veel luisteren...

Je kunt de cursus "Engels voor beginners " doen bij de NTI.
http://www.nti.nl/talen/engels/engels-voor-beginners/?ca_type=search&ca_keyword=online%20engels%20leren&ca_matchtype=e&ca_creative=22555332670&ca_campaign=102869710&ca_account=3712252729&ca_position=1t1&ca_adgroupId=5221799230&ca_templateId=124644&gclid=CIG_wZ_g5bcCFfLHtAodqCIAmg

Ook de LOI heeft een cursus voor beginners.
http://www.loi.nl/Talen/Engels/index.htm?cmp=knc-34222&HBX_OU=50&HBX_PK=%2Bengels%20%2Bleren%20%2Bonline&kwd_id=14428-2BFD4DE7-C9D6-4CC9-9CDD-F5EC31E9689ES11930806136&gclid=CNj4_rbg5bcCFeXItAodAhAAmw
Zij hebben ook een spoedcursus!

Deze site is gratis:
Deze site is speciaal gemaakt voor mensen die engels willen leren via het internet. Het is de bedoeling dat zowel beginners, studenten als gevorderden kunnen bijleren en hun kennis gaan delen met anderen,
http://engelslerenonline.com/

http://www.allysatis.org/ficheeleve/eleve.php?lang=3&langaff=48
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou zeggen, ga naar Engeland toe en binnen een week spreek je de taal. is eigenlijk ook de leukste manier, en zo leer je vanzelf mensen kennen.
Ik kan wel andere sites opgeven, maar 75% van die sites zijn in het Engels :(

Maar misschien leuk voor anderen ;)