Wat is - in één woord - het tegenovergestelde van het woord hype of rage?

Toegevoegd na 40 minuten:
Ik ben niet zozeer opzoek naar het tegenovergestelde woord in de negatieve zin.

Iets kan vanuit de hype, trend namelijk primair worden.
Mensen accepteren het dat het er is, ook al was dit daarvoor niet het geval.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
5K

Antwoorden (6)

Behoudzucht
Amadea
13 jaar geleden
Traditie
Hype/rage: een groot aantal mensen doet iets, gedurende een afgebakende periode
Traditie: mensen doen iets, ieder jaar/in meerdere generaties
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een grote flop, mensen denken dan dat het in de smaak zal vallen, maar dat doet het niet, terwijl het bij een rage/hype juist wel in de smaak valt.

Toegevoegd na 19 minuten:
Als je niet naar de negatieve zin zoekt, denk ik eerder aan 'uitvinding', iets dat blijft als het bedacht is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'n afgang , 'n zeperd , 'n misser .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een iets ouder woord: 'n sof.
(mislukking, teleurstelling)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op een welbepaalde manier:

Taboe
rose