Hoe kan je makkelijk in stappen deens leren?

Ik heb pas een boek gekocht waarmee je Deens kan leren, maar dat gaat op onderwerp en niet in een handige volgorde om het te leren. Hoe kan je makkelijk stap voor stap Deens leren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Taal
1.3K

Antwoorden (1)

Bij de openbare bibliotheek kan je taalcursussen lenen met daarbij behalve boeken ook cd's of dvd's. Daar zijn ook eenvoudige methodes bij. Doordat je de tekst die leest meteen ook door de luidsprekers van je computer kunt horen gaat het leren van de vreemde taal sneller dat met alleen een boek.

Bijvoorbeeld: "Laer dansk!". Cursus Deens voor beginners met Nederlands als basistaal. Systeemeisen: Windows 2000/ME/XP/Vista; Quicktime 7 of hoger; CD-Rom speler of DVD-Rom speler; microfoon (optioneel). Ook geschikt voor Apple Macintosh.
Deze interactieve taalcursus Deens is eenvoudig en prettig in het gebruik. Na de keuze van een hulptaal (onder meer Nederlands, Duits, Engels) kan de (thuis)cursist vanuit meerdere onderwerpen (bijvoorbeeld in het restaurant, noodgevallen, zaken) en ondersteund door eenvoudige filmpjes zinnen en dialogen oefenen en opnemen. Een quiz sluit de oefening af. De gesproken tekst is zeer duidelijk.
Een zeer prettige, eenvoudige en leerzame methode om zich (in zelfstudie) vertrouwd te maken met het actieve gebruik van de basis van het Deens. De gebruiker moet wel over een minimum aan kennis van het Deens beschikken. Een toegankelijke taalcursus, met name voor zelfstudie.
Amadea