Waar staat 've' voor?

Toegevoegd na 55 minuten:
Ik kwam het tegen toen ik in het woordenboek 'reuzel' opzocht.
"vet tegen de buikholte ve varken"

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
1.5K

Het beste antwoord

In de context 'buikholte ve varken' staat het voor 'van een'.

Toegevoegd na 3 minuten:
Mij n vader bakte reuzel uit, de kaantjes (soort spekjes) werden eruit gevist, en dan liet hij het vet stollen. Dat noemden we 'smolt' en dat smeerde hij dan op zijn brood..
rose
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

In het Engels betekent het 'have'
itsme
14 jaar geleden
Zoek er maar 1 uit op de link ;-)
Het kan nogal veel betekenen, het kan een letter zijn maar net zo goed een chemisch wapen.....

In welke context zoek je?

Toegevoegd na 1 minuut:
Link 2, voor de belgen:
VE = Vereiste bekwaamheidsbewijzen

Toegevoegd na 3 minuten:
Euh ik moet me zinnen eens eerst afmeken pfff.
Die vereiste bekwaamsbewijzen is een afkorting die gebruikt wordt bij de belgen in het onderwijs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mocht het om een rekening van een waterschap gaan, dan zal het staan voor Vervuilings eenheden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in een kookboek betekent het vetsin
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afkorting van Volwasseneneducatie.

Wanneer er een Accent aigu op de e zou staan kan ook het volgende:

Vé was in de Noordse mythologie een vorstreus, zoon van Borr en van Bestla en een broer van Odin en Vili.
Volgens sommige verhalen zouden zij uit de oksel van Ymir geboren zijn, volgens andere vertellingen zijn zij de zonen van Bor en Bestla, wat meer algemeen aanvaard is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In deze context staat het voor nix! In andere voor nop en ik mag op staande voet heilig verklaard worden als ik het in andere contexten begrijp,dus gaarne toelichting,wil je een antwoord krijgen dat ergens op slaat.Dus Gate, de bal ligt bij jou!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rose
14 jaar geleden
In de context 'buikholte ve varken' staat het voor 'van een'.
rose
14 jaar geleden
Sorry, ik had mijn antwoord per ongeluk als reactie gepost...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rose,toen ik m'n antwoord gaf was de buikholte nog niet ter sprake gekomen. Maar zou het dan niet v.e. moeten zijn?
Vertrouwelijke Eenheid
Voldoende Energie
Vervolgopleiding Ehbo
Viva Ecuador
enz.

Welke kies jij?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ve = van een