Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het verschil tussen ''one in ten'' en ''ten to one''?

Toegevoegd na 1 uur:
Dus bij ''ten to one'' is de kans dat het NIET gebeurt 10 keer zo groot dan de kans dat het WEL gebeurt? (90% is 10 keer zoveel als 9%, samen 100%)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Taal
747

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nog een keer :D

10 tegen 1 is 10 van de 11 keer=91%
een op de 10 =10%

Als iemand zegt 10 tegen een schat hij de kans hoog in. Het is ook een uitbetalings factor in weddenschappen. Deze kans is zo hoog dat de bookie ervanuit gaat dat het paard gaat winnen. Jij betaalt een euro en krijgt een dubbeltje+inzet terug dus aan het eind heb je maar 10 cent winst gemaakt. Je moet al 1000 euro inzetten om 100 euro winst te maken.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Odds

Toegevoegd na 55 seconden:
http://dictionary.cambridge.org/dictionary/british/ten-to-one

very likely=zeer waarschijnlijk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

One in ten is een op de tien, bijvoorbeeld in een op de tien scholieren blijft zitten, een op de tien eieren is besmet met de salmonellabacterie. Dat gaat dus eigenlijk om een percentage (10%).
Ten to one is tien tegen een, bijvoorbeeld in tien tegen een dat je vanavond wint met voetbal, tien tegen een dat ik die wandeling van 25 kilometer kan uitlopen. Dat zit meer in de hoek van de waarschijnlijkheden, mogelijkheden,weddenschappen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat kan ik niet voor je bepalen, want het ligt er helemaal aan wat de situatie is, en of die voordelig of juist onvoordelig voor je is. Kijk bij het antwoord van Mr. Tomaat. 9% kans dat je de loterij wint is erg mooi, dan zou ik wel een lot kopen. Van 9% kans dat je op straat wordt neergeschoten zou ik tijdens het boodschappen doen wel zenuwachtig worden, want ik kom elke week wel 15 keer op straat om boodschappen te doen. 9% dat je kind een ernstige erfelijke aandoening heeft valt wel mee, want er is meer dan 90% kans dat ie het niet van je erft, maar aan de andere kant / als ie het heeft is het wel heel erg.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dorske waarom kun jij geen antwoord geven op de vraag of 'ten to one' nu juist een grote of kleine kans is? Je antwoord tien tegen 1 dat je wint is niet duidelijk voor de vraagsteller, is die kans nu groter of kleiner dan dat je verliest?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding