Is het moegelijk een cursus (opleiding) te volgen zonder een diploma?

Ik heb in nederland staatsexamen gehad voor de taal.van die heb ik een diploma.

Toegevoegd na 33 minuten:
ik bedoel dat ik geen diploma heb maar naar een cursus will gaan.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Taal
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wil je een cursus volgen waarvoor je geen diploma krijgt, of wil je zonder dat je het vereiste diploma hebt gehaald een (vervolg)cursus volgen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb helemaal geen diploma's en ik will geld verdienen daarom will ik een cursus volgen voor een diploma te krijgen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je vraag is niet duidelijk en je wordt ook niet duidelijker met je reactie. In de vraag wil je geen diploma en in je reactie wel?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
sorry ,ik bedoel dat ik geen diploma heb.maar ik will naar een cursus.sorry voor mijn taal
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aha nu is het duidelijk, wat zou je willen doen voor cursus? In de nederlandse taal of een opleiding op de middelbare school of een beroepsopleiding?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
iets dat niet lang duurt,een beroepsopleiding misschien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een beroepsopleiding duurt toch al snel 2/3 jaar op MBO niveau. Aan welk niveau denk je, wat zou je willen doen (welk beroep) en hoe oud ben je?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik ben 36jaar oud .en find een werk met klein kinderen mooi kinderopvang ofso.maar het kan ookeen receptionist cursus zijn
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helaas voor kinderopvang had je 10 jaar eerder moeten zijn, daar is nu totaal geen vraag meer naar.

Het beste antwoord

Je zou via een thuisstudie een cursus of opleiding kunnen volgen, daarvoor is meestal geen opleiding nodig, dat wordt volop aangeboden in Nederland, onder andere de LOI, NTI, NHA, dit vereist wel motivatie en goede inzet.
In de bron een voorbeeld van het NTI.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Licht aan het niveau dat je doet. Als je havo 3 of hoger hebt gehaald mag een een mbo opleiding doen. Ook als je ouder bent dan 21 kan je bij sommige universiteiten of hoge scholen een 21 jaar of ouder test doen. Hierin worden verschillende kwaliteiten getoetst om te kijken of je geschikt bent.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ijgenlijk weet ik niet wat het niveau is ,ik denk dat ik die niet heb.ik heb in duitsland mijn school niet beendet.ik will een cursus om mijn financieel geval te verbetern en ik heb twee klein kinderen dus kan niet een hooge school volgen.