Waar komt het spreekwoord "vinger aan de pols houden" vandaan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Taal
5.4K

Het beste antwoord

Door de vinger op de pols te houden kan men de hart slag perfect meten evt met behulp van horloge . Dus met de vinger op de pols hield men vroeger de patiënt in de gaten . Nu natuurlijk in andere situatie's figuurlijk gebruikt . Iets in de gaten houden , monitoren , kort er op zitten .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
helemaal waar! goed antwoord