hoe bedoelen ze met deze zin ( De regen komt met bakken uit de lucht)

ik weet niet waar ze daarmee bedoelen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
7.9K

Antwoorden (8)

Met bakken dat wil zeggen met heel veel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat betekent dat het heeel hard regent. Vooral in tropische buien kan er zoveel regen naar beneden komen dat je in seconden tot op je huid doorweekt bent: Het lijkt alsof er bakken water over je uitgestort worden: Het komt met bakken uit de lucht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoiets wordt daarmee bedoeld....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat je verbeelding maar spreken. De regen kom niet drupsgewijs, niet met emmers, maar met bakken, grote bakken uit de lucht. God is lekker bezig, zeg maar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je dan naar buiten gaat word je heel erg nat!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat het net lijkt of je direct een emmer (bak) water over je hoofd krijgt zodra je naar buiten gaat (en dus meteen doorweekt bent) en het dus niet "zachtjes regent". Maar echt zo hard regent dat het met "bakken naar beneden komt"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de hemel draaien ze bakken vol met water om, zodat het op aarde enorm hard regent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga maar eens naar de tropen gedurende de natte moeson en je krijgt letterlijk het antwoord. It's raining cats en dogs. Ook zo een.