Waar komt een gezegde 'slappe lach' vandaan?

Krijg je ook slappe handen of benen als je een slappe lach krijgt?

Toegevoegd na 41 seconden:
Zo, ja hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
4.7K

Het beste antwoord

Als je zo'n lachbui krijgt, ontnemen die emoties alle kracht uit je spieren, en verslap je.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens mij is de uitdrukking "slappe lach" ontstaan doordat sommige mensen een aandoening hebben die tegenwoordig Kataplexie genoemd wordt. Dit is een van de symptomen van Narcolepsie. Op wiki worden als kenmerken genoemd: slapheid bij hals of knieën, verstreken gezichtsspieren of onvermogen om duidelijk te praten. Een aanval wordt uitgelokt door emoties zoals lachen. Als oorzaak wordt aangegeven: beschadiging aan de hypothalamus.
11 jaar geleden
Je lacht om iets of je lacht om niets.
Bij een slappe lach, lach je om niets. Zonder noemenswaardige of enige reden begin je te lachen. Meestal heb je dat, wanneer je vermoeid of dronken bent. Doordat je vermoeid of dronken bent, heb je niet de controlle om deze lach te bedwingen, waardoor de lach zich meester maakt van je lichaam. Hierdoor krijg je een zalig gevoel doordat je lichaam zich ontspant, mede doordat je vermoeid of dronken bent. Dit geeft je een gevoel van slapte, waardoor de link naar slappe lach snel te maken is.
Robby BB
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom dat minnetje
Robby BB