hoe wordt een onderbreking van een gesprek geschreven?

Ik ben een meisje van 11 jaar, ik houd heel erg van schrijven. Ik heb jammer genoeg een probleempje tijdens het schrijven. Op een bepaald moment onderbreek het personage de spreker, maar hoe moet ik dit weergeven?

Dit is de zin:

‘Dat kan niet. Zoveel toeristen hebben dat al gedaan.’

Waarna de andere persoon hem onderbreekt met:

'Je luistert niet, Tom. Wacht even, dan zal je het begrijpen.'

Hoe moet ik duidelijk maken dat de 2de persoon de 1ste onderbreekt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
1.2K

Antwoorden (3)

Met puntjes. 'Dat kan niet. Zoveel toeristen hebben dat...'. 'Je luistert niet, Tom!'.
Amadea
11 jaar geleden
Daarvoor gebruik je een beletselteken. Dat is een speciaal teken dat er uitziet als drie punten achter elkaar. Je kunt het als één teken tikken.
Ik doe dat nu met Alt-0133: … Dat werkt op de meeste computers. Maar je mag natuurlijk ook best drie keer een punt tikken.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alt-0133? Wat is dat nou weer? Als ik alt met een getal combineer krijg ik een raar piepje te horen. (Windows 7)
WimNobel
11 jaar geleden
Druk de Alt-toets in en hou die vast. Druk dan achtereenvolgens op de cijfertoetsen. Laat dan de Alt-toets los. Gebruik voor de cijfers je numerieke toetsenbord rechts en niet de cijfertoetsen bovenaan. Het numerieke toetsenbord moet in Num Lock mode staan, anders geeft het geen cijfers maar cursorbewegingen. Voor Num Lock is er een schakeltoets.
Op een laptop heb je vaak geen numeriek toetsenbord. Dan moet het weer anders maar dat is afhankelijk van het type laptop.
Dat kan niet, zoveel toeristen hebben dat al gedaan.." . "Wacht even Tom", roept/ zegt Jan, "luister even, dan zul je het begrijpen"
Door dat "wacht even", en die puntjeszie je dat de spreker onderbroken wordt.
Je kunt nog meer zulke woorden bedenken, maak daar een lijstje van zodat je niet steeds hetzelfde woord gebruikt.