Omdat je naam met de hand getekend moet worden. De handtekening is een soort identificatie, dat degene die iets in het schrijven bevestigd, ook diegene is waarvan de handtekening is. De handtekening is uniek en hoort bij de persoon die tekent. Anders kon iedereen zijn naam eronder zetten.
amc
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige handtekeningen zijn nochtans makkelijk na te doen. Hoe maak je dan een handtekening meer ingewikkeld? Ik wil dat :(
amc
14 jaar geleden
Door hem zo gecompliceerd mogelijk te maken. Oefenen en oefenen, totdat je hand automatisch de bewegingen maakt, bij een bepaalde beweging iets meer druk zetten bijv. Ook een paraaf kan heel moeilijk gemaakt worden, door groot en klein door elkaar te zetten. Je kunt natuurlijk als je er één ontwikkeld hebt, een bekende vragen om te proberen hem na te maken.Als het niet wil lukken, ben je geslaagd.

Andere antwoorden (3)

Misschien nog wel van vroeger toen veel mensen nog niet konden schrijven. Ze moesten soms wel hun naam zetten onder iets. Soms werden alleen de initialen getekend. De handtekening is ongeveer vanaf de 16e eeuw in gebruik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een handtekening geeft de identiteit van de bezitter ervan weer. Volgens de Dikke van Dale: “Eigenhandige ondertekening, naamtekening”. Een handtekening (ondertekening, autogram, signatuur of informeel poot, krabbel) is dus een met de hand geschreven naam die iemand plaatst onderaan een brief of document.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je ondertekent iets met de hand - vandaar "handtekening".
Als je namelijk gewoon tekening zou zeggen kun je iedere willekeurige krabbel accepteren. Een handtekening is persoonlijk, en "eigenhandig" gezet.