Welke niet eigennamige betekenis heeft sem?

Op internet kan ik alleen vinden dat 't een naam of plaats is. Toch keurt wordfeud dat goed (en in die zin mag dat woord niet; het moet dan ook met een hoofdletter).

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
1.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat Wordfeud het goedkeurt betekent niet dat het een eigennamige betekenis heeft. Wordfeud keurt vele woorden goed die niet correct zijn. Andersom worden ook correcte woorden niet toegestaan. Je zult er mee moeten leren leven vrees ik ;)

Het beste antwoord

Als men voor die woordenlijst ook oude woordenboeken gebruikt heeft, dan heeft het bijwoord sem de betekenis 'evenzo, eveneens'. Zie http://gtb.inl.nl/iWDB/search?actie=article&wdb=MNW&id=51340
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is inderdaad een naam of een topografische aanduiding of een afkorting (Scannende electronenmicroscoop of Sferocytair erytrocyten-membraandefect).

Het zou nog kunnen dat het om de stamvader van de semieten (ook een naam natuurlijk) gaat maar verder kan ik ook niets vinden.

De regels voor het toe laten van woorden bij Wordfeud zijn ondoorgrondelijk, ik kom van alles raars tegen.