Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke niet eigennamige betekenis heeft sem?

Op internet kan ik alleen vinden dat 't een naam of plaats is. Toch keurt wordfeud dat goed (en in die zin mag dat woord niet; het moet dan ook met een hoofdletter).

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
1.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat Wordfeud het goedkeurt betekent niet dat het een eigennamige betekenis heeft. Wordfeud keurt vele woorden goed die niet correct zijn. Andersom worden ook correcte woorden niet toegestaan. Je zult er mee moeten leren leven vrees ik ;)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als men voor die woordenlijst ook oude woordenboeken gebruikt heeft, dan heeft het bijwoord sem de betekenis 'evenzo, eveneens'. Zie http://gtb.inl.nl/iWDB/search?actie=article&wdb=MNW&id=51340
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is inderdaad een naam of een topografische aanduiding of een afkorting (Scannende electronenmicroscoop of Sferocytair erytrocyten-membraandefect).

Het zou nog kunnen dat het om de stamvader van de semieten (ook een naam natuurlijk) gaat maar verder kan ik ook niets vinden.

De regels voor het toe laten van woorden bij Wordfeud zijn ondoorgrondelijk, ik kom van alles raars tegen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding