Wat betekent de afkorting bpt?

Ik zag ergens bij de vraag of loonheffingskorting wordt toegepast "Bpt / Ja" staan, wat betekent Bpt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
4.1K

Het beste antwoord

Dat was lastig te vinden. Het staat voor: Bijzondere Premie Taken.
En nog lastiger blijkt het verdere informatie daarover op te zoeken op de site van het UWV, want na zeven keer een daardoor vastgelopen browser geef ik dat nu maar op. Ik zal proberen of het elders wel te vinden is, dan komt het er later nog bij te staan.

Toegevoegd na 10 minuten:
Het heeft te maken met de Regeling werkhervatting gedeeltelijk arbeidsgeschikten (WGA), voor werknemers die gedeeltelijk of tijdelijk arbeidsongeschikt zijn. Voor hen worden gedifferentieerde individuele premiepercentages berekend.
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik gok dat dit voor werkgevers is, Bijzondere Premie Taken:

Bijzondere Premie Taken
De minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid bepaalt de premiepercentages voor de sociale verzekeringen. Deze percentages gelden voor alle werkgevers. De Belastingdienst is verantwoordelijk voor het innen van de premies.

Premiepercentages WIA

Er zijn premiepercentages die afhankelijk zijn van de WIA-instroom die een werkgever heeft veroorzaakt. Deze gedifferentieerde individuele premies worden berekend door de afdeling Bijzondere Premie Taken van Gegevensdiensten. Voor de hoogte van het percentage maakt het verschil of u een grote werkgever bent of een kleine. Ook maakt het uit in welke bedrijfs- of beroepssector u werkt. De afdeling Bijzondere Premie Taken geeft de percentages door aan de Belastingdienst. De Belastingdienst laat u weten hoeveel premie u als werkgever moet betalen.

De afdeling Bijzondere Premie Taken heeft nog een aantal andere taken. Bijvoorbeeld het geven van bijstand bij de afhandeling van een bezwaar.