Wat heeft het voor betekenis als je door iemand telkens jongen wordt genoemd wordt ?

Een persoon zegt op het einde van zijn zin telkens tegen jou "jongen" terwijl je aardig op leeftijd bent. Waarom zegt men dat tegen een persoon die al over de 40 is ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Doet hij dat alleen bij jou of is het een stopwoordje dat hij bij alle mannen gebruikt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat is erg afhankelijk van de situatie.is het je vader,je zoon ,een vriend,vage kennis?nu is de vraag nog te algemeen gestelt.

Antwoorden (3)

Het zal eerder een stopwoord van die persoon zijn, dan dat jij als zo'n jong figuur wordt gezien door hem of haar. Het wordt dan gebruikt in plaats van bijvoorbeeld "weet je", of "of zo".
Amadea
11 jaar geleden
De Nederlandse spreektaal is de laatste jaren enorm verpest (vind ik).
Ik herken het wat je beschrijft en erger me dan ook enorm aan dat zogenaamde populaire taalgebruik en dat overal 'jongen' achter wordt geplakt.

Antwoord op de vraag, kan ik alleen bedenken dat de persoon in kwestie het waarschijnlijk stoer vindt ofzo?
En het te pas en te onpas gebruikt. Het heeft bij mijn weten sowiezo geen aanvullende betekenis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het zou heel goed kunnen zijn dat degene die jou steeds "jongen" noemt je als een "onbereikbare" zoon ziet.
de zoon die hij nooit gehad heeft en nu in jou ziet.
wordt niets onaardigs mee bedoeld, eerder het tegenoverstelde: liefkozend.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan alleen als die persoon 65 is ofzo...