Waarom heet breezertaal eigenlijk breezertaal?

We hebben het er met het vak Nederlands erover gehad, maar helaas kon die desbetreffende docente ook niet vertellen wat het precies inhoud, en waar het vandaan komt.

Wij moesten breezertaal maar onder het kopje MSN-taal stoppen.

(D!t !s Br33zer t44l)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
1.4K

Het beste antwoord

BrE3Z4H T44l is een randverschijnsel van de zogenaamde breezercultuur, en dankt hier dan ook zijn naam aan.

Met de term breezercultuur werd er aanvankelijk vooral gedoeld op een generatie die niet met drank om wist te gaan en werd aan het begin van de 21 eeuw gebruikt in de context van excessen rond de Nederlandse jeugdcultuur in het uitgaansleven. Wanneer er over de breezercultuur wordt gesproken, is dit vrijwel altijd in relatie met overmatig drankgebruik en een losse seksuele moraal.

Breezertaal is een Nederlandstalige variant op wat in veel andere landen leet-speak wordt genoemd
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Behalve dan dat 1337-speak of leet-speak niet wordt gebezigd door aan drank verslaafde jeugdsubculturen, maar door jeugd die in zijn vrije tijd computerexpert is geworden.