Is er een apart woord voor een vrouwelijke tandarts?

Ik bedoel natuurlijk zoals schrijver --> schrijfster en
leraar --> lerares.

12 jaar geleden
in: Taal
6.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als een arts artsin wordt, dan ook tandarts-->-artsin Ik weet niet of het zo werkt, daarom reactie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt wel een tandartsassistent en een tandartsassistente!
bamibal
12 jaar geleden
Tandenfee

Het beste antwoord

Nee. Tandarts is een sekseneutrale vorm. Net als bijvoorbeeld: hoofd, leerkracht, verpleegkundige, leidinggevende.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zwerver.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet ik dit persoonlijk opvatten..? ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Correct. +1

Andere antwoorden (3)

Is gwn ook arts
Dus tandarts
Snappie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak als duidelijk gemaakt wil worden dat het een vrouw is, noemen ze het een vrouwelijke tandarts.
Dus gewoon tandarts of vrouwelijke tandarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Artsin en artses(se) bestaan niet. Als je toch een vrouwelijk woord wil, zou "dentiste" mogelijk geschikt zijn. Het wordt geaccepteerd door de spellingcontrole.