Wat betekent het woord of wat is een "plamagie"?

Het woord wordt wel eens gebruikt in oude teksten en lijkt iets te maken te hebben met tuinen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb geen idee.

Antwoorden (2)

Hij werd aldaar in 1783 \Koopman en Planter opeen Rijst Plamagie , zelfs deedh-ijzieh, in i784 , als burger der Vereenigde Staaten aanneemen' en leefde ...

uit deze tekst begrijp ik dat het een plantage of akker is
11 jaar geleden
Bij mij gaat plamagie automatisch over in plamagic en dat betekent zo iets als rekken, kasten.
Schijnt een bedrijf in Mexico te zijn.