Wat betekent precies: mild in het recht? Het is de betekenis van de naam Madelinde.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
1.1K

Het beste antwoord

Madel was vroeger een andere naam voor 'meisje'.
Linde was niet alleen een boomsoort maar ook een vroegere benaming voor 'speer en schild' en voor 'kracht en ook 'gevoeligheid'. Linde betekent ook 'slang' en staat voor 'houder van alle geheimen'.

Het is dus niet direct zeker of Madelinde staat voor 'mild in het recht'.

Van dit alles zou ik afleiden dat de naam staat voor een sterk, rechtvaardig maar toch zacht persoon staat.
Iemand die niet snel roddelt en veroordeelt.

Toegevoegd na 1 dag:
Je bent mild als je inschikkelijk bent, geen hard oordeel hebt en niet streng bent. Bij rechtspraak geef je dan geen keihard oordeel.
amc
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

mild in de rechtspraak. Dus als je moet oordelen, dat je kijkt naar de omstandigheden, en niet zomaar de zwaarste straf geeft