vermoeid, dat zie je aan die twee streepjes (gesloten ogen) en het aanhalingsteken (zweetdruppel).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet je voorstellen dat iemand iets zegt en dat je dan denkt van "zucht, niet weer" de twee streepjes -- zijn de oogjes die dicht zijn en de apostrof ' is een traantje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom zit de druppel dan niet lager dan de ogen? Zoiets : --, nu lijkt zweet wat zich boven je ogen bevindt logischer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die ene streep zijn twee korte streepjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat heet cartoonstijl... het hoofd van een cartoonfiguurtje is toch ook groter dan volgens de normale anatomie?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook in een cartoon heb ik nog nooit iemand omhoog zien huilen. Wel zie ik vaak iemand met een veels te grote zweetdruppel op zijn voorhoofd. Ik heb het niet over verhoudingen maar over plaatsing.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha, "Ook in een cartoon heb ik nog nooit iemand omhoog zien huilen." maar het is inderdaad wel zo. Denk aan de oversized druppel die ze in Japanse tekenfilms gebruiken naast ¬¬ ogen.
Ik heb flink voor je gezocht en ben de betreffende smiley nergens tegen gekomen. Ik durf daarom wel te stellen dat het niet een algemeen bekende smiley is. Iets sterker uitgedrukt: hij bestaat niet.

Blijkbaar ben jij hem toch 'in het wild' tegengekomen. Dat zou er op kunnen duiden dat slechts één persoon, of wellicht een heel kleine groep, deze smiley gebruikt. Wellicht dat zij de betekenis ervan aan kunnen geven.

Anders kun je het wellicht uit de context afleiden.
Smiley's zijn ook bekend onder hun andere naam: emoticons. M.a.w. ze drukken emoties uit. Wellicht staan er ook andere aanwijzingen in de context over hoe de schrijver zich voelt.

Als laatste optie kun je je fantasie gebruiken. Wat is er in te zien.
Een smiley bevat vrijwel altijd een paar ogen. Je bent dus al snel geneigd de 2 streepjes als ogen te zien. Een komma is veelal een waterdruppel. De locatie van de druppel vertelt je dan of het zweet, tranen of wellicht zelfs kwijlen is.
In dit geval lijkt het voor mij op een zweetdruppel.

Dat maakt het voor mij: iemand die (stevig) zijn ogen dicht knijpt en daarbij het zweet op zijn voorhoofd heeft staan.
Vermoeidheid, of een flink grote boodschap op het toilet leveren vaak een dergelijk gezicht op.

Maar wanneer we de ogen even los laten, dan zou je er ook een sigaret in kunnen zien. De twee streepjes (zeker wanneer ze samenvloeien tot één streep) zijn dan de sigaret, en het kommaatje is de rook die er vanaf komt.
Alsof de schrijver wil zeggen: ik ven even roken.

Volgens mij komt die laatste optie het dichtst bij de waarheid, maar om het zeker te weten heb ik de context nodig.

Toegevoegd na 1 minuut:
"ik ven even roken."

|:-(

Dat moet natuurlijk zijn "ik ben even roken." ;-)