Weet jij leuke voorbeelden van onjuist spatiegebruik, zoals in de krantenkop: "Scheidsrechters te kort"?

De scheidsrechters zijn niet te klein; er zijn er te weinig, maar dat stáát er niet! Grappig, dus. Kunnen veel mensen nog wat van leren...

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik kan me geen voorbeeld herinneren. Maar ik weet wel een leuke: ' staat te recht.'

Kijk eens op SOS - Signalering Onjuist Spatiegebruik! Een leuke site!!!

of vaag streepjesgebruik aan het einde van de zin: bommel- ding of bom- melding?

Leuke voorbeelden van onjuist spatiegebruik? "De pen is machtiger dan het zwaard". Een corrector bij de krant zou zijn ontslagen omdat ie een spatie wegliet. Waar gebeurd? Kweenie....

Ook leuk: "mag ik je kussen"...? ,of heb je géén kussen....?

Pijpetuitje Minder validen Herstel werkzaamheden

familie doden (het aantal familiedoden) melk koeien (de melkkoeien) loop tijd (= looptijd van iemand) weg restaurant (het gaat over een wegrestaurant0 pot planten (het gaat om potplanten) De voorbeelden zijn talrijk

Gezien op een bord bij een fietsenwinkel: "buiten band kopen, binnen band gratis"

Is niet aleen in het Nederlands zo. bv in het Duits: Blasenfrei? Zapfen! v.s. Blasen? Frei zapfen!

De pen is van je zus (hihi)

tomenatatentomatentomatenatvrat

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100