Hoe leert iemand zo snel mogelijk engels?

Ik(22) ben erg slecht in engels en moet over 3 maanden een redelijk gesprek kunnen voeren. De meeste dingen versta ik echter wel maar terug antwoorden in hele zinnen is niet mogelijk. Dit ergert me enorm omdat ik onder andere mijn emoties zo niet kan tonen. Ik heb al verschillende tips gekregen waaronder engelse films zonder ondertiteling kijken, echter weet ik dan niet wat er gezegd of bedoelt wordt. Heeft iemand de gouden tip voor mij?

Toegevoegd na 1 minuut:
Zilver is geen optie :(

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kan geen nieuwe taal leren iover drie maanden. Hooguit een deel daarvan. Maar je zegt vroegere kennis te hebben dus ik snap niet in hoeverre je de taal wel kent. Maw. hoe kun je de taal wel begrijpen maar zelf niet uit je woorden komen? Volgens mij moet jij eerst je taalkennis gaan toetsen door te oefenen met een moedertaalspreker. Misschien kom je zelf verbaasd achter hoeveel je foutloos kunt spreken. Als het niet meevalt staak de poging want drie maanden is niet voldoende. Minstens een jaar of twee.

Er zijn genoeg sites die gratis Engelse lessen aanbieden. Kijk ook eens op youtube. Maar aller eerst zou ik basiszinnetjes opzoeken, die uit je hoofd leren samen met de grammatica. Je kunt de kennis dan aan elkaar linken. Er zijn vocabulaire lijsten en woordjesleren.nl helpen ook als je je richt op het onderwerp van gesprek.

probeer anders Duolingo (dat is een website) daar leer je heel snel mee! Dat is mijn gouden tip :)

Bronnen:
https://www.duolingo.com/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100