Hoe leert iemand zo snel mogelijk engels?

Ik(22) ben erg slecht in engels en moet over 3 maanden een redelijk gesprek kunnen voeren. De meeste dingen versta ik echter wel maar terug antwoorden in hele zinnen is niet mogelijk. Dit ergert me enorm omdat ik onder andere mijn emoties zo niet kan tonen. Ik heb al verschillende tips gekregen waaronder engelse films zonder ondertiteling kijken, echter weet ik dan niet wat er gezegd of bedoelt wordt. Heeft iemand de gouden tip voor mij?

Toegevoegd na 1 minuut:
Zilver is geen optie :(

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
12.1K

Antwoorden (15)

Door in Engeland te gaan wonen. Dat zal wel niet optioneel zijn maar de snelste manier is toch echt alleen maar Engels, dag en nacht. Horen en spreken. Emoties tonen, je uitdrukken in een andere taal dan die van jezelf, dat is niet iets wat je in 3 maanden kan. Dat is een geleidelijk proces.

Wat je ook kan doen, is een account aanmaken in een virtuele wereld en daar alle tijd spenderen die je maar kan. Als voorbeeld noem ik Second Life, daar is de meest gevoerde taal toch wel Engels.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan geen nieuwe taal leren iover drie maanden. Hooguit een deel daarvan. Maar je zegt vroegere kennis te hebben dus ik snap niet in hoeverre je de taal wel kent.

Maw. hoe kun je de taal wel begrijpen maar zelf niet uit je woorden komen? Volgens mij moet jij eerst je taalkennis gaan toetsen door te oefenen met een moedertaalspreker. Misschien kom je zelf verbaasd achter hoeveel je foutloos kunt spreken.

Als het niet meevalt staak de poging want drie maanden is niet voldoende. Minstens een jaar of twee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is tekort dag om naar Engeland te gaan en volgens mij is dat ook geen optie voor jou, maar het is wel zaak om zoveel mogelijk engels te spreken in de komende 3 maanden. Probeer bij jou in de buurt uit te vinden waar veel engels sprekende mensen komen (clubs, bedrijven, instellingen, au pairs, etc...) en zorg ervoor dat je geregeld contact met die mensen krijgt, zodat je alleen maar engels kan/moet spreken. TV kijken in het engels is best leuk, maar daar leer je niet van te praten en dat is nu juist jou grote probleem. Daarnaast schrijf je in het begin van je vraag dat je de meeste dingen WEL kunt verstaan en later schrijf je dat je wanneer je een film in het engels kijkt (zonder ondertiteling) dat je NIET weet wat er gezegd wordt. Dus versta/begrijp je nu wel of niet engels? Hoe dan ook, in beide gevallen is het zaak voor jou om met engels sprekende mensen in contact te komen. Aan theorie heb je nu niks meer, het gaat puur om de praktijk.
I wish you good luck... :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je geeft aan dat je niet begrijpt wat er in films wordt bedoeld of gezegd. Komt dit omdat je het niet kunt verstaan of omdat je kennis nog te basaal is? In ieder geval is het ook mogelijk om een film met engelse ondertiteling te kijken, kies bij voorkeur die voor doven (hearing impaired).
Ga naar fora waar in het engels over jouw interesses wordt gesproken en praat mee. Door zelf meer in het engels te schrijven, krijg je meer gevoel bij hoe je een zin moet maken. Dat is wel een belangrijk iets, aangezien je aangeeft het vaak wel verstaat, maar moeite hebt met zelf zinnen formuleren.
En inderdaad engelse boeken lezen is ook heel handig.

De gouden tip is je een tijd onder mensen begeven die engels als moedertaal hebben, zo leer je het meest. Maar als je de komende 3 maanden hard aan de slag gaat met de andere tips, kun je wel heel ver komen. Ze zullen niet verwachten dat je vloeiend engels spreekt, maar je kunt je niveau zeker opkrikken van slecht naar redelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klinkt stom, maar lees engelse boeken hardop. Soms zie ik zelf wel eens een vreemd engels woord, als ik het dan hard op uitspreek begint er een lichtje te branden en klinkt het al een stuk logischer. Kijk ook films met engelse onderiteling, lees die ook hardop (of luister goed). Gaat het te snel spoel hem dan een beetje terug, let wel op dat je echt begrijpend leest. Pak desnoods een woordenboek erbij en zoek de woorden waar je niet uit komt op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1
Als het geld mag kosten de nonnen in Vught geven Engels en dat schijnt goed te werken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Allerlei bekende artiesten hebben hier ook cursussen gevolgd om hun talen te verbeteren, o.a. Linda de Mol en Paul de Leeuw schijnen hier op cursus geweest te zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook diplomaten en politici gaan daar naartoe om vreemde talen te leren. Is heel erg goed en erg duur.
Veel engelse liedjes met ondertiteling luisteren, dat helpt veel. En engelse tv met Nederlandse ondertiteling kijken. Ik keek vrij veel tv, dus ook Engelse/Amerikaanse programma's met Nederlandse ondertiteling, en ik denk dat ik daardoor best goed ben geworden in Engels.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je nu meteen 3 maanden naar engeland zou kunnen gaan, is dat DE oplossing, maar dat zal niet haalbaar zijn.
de tweede beste oplossing is: onmiddellijk een vrijwilligers organisatie zoals Het Gilde benaderen en per direct aan een engelse conversatie-groep deelnemen met niet meer dan
3 à 4 personen en minimaal 3 x in de week 2 uur met elkaar alleen maar engels spreken!

Toegevoegd na 9 minuten:
wat ook (een beetje) kan helpen is consequent alleen maar naar de BBC tv kijken, met name naar het nieuws... daar leer je engels van en betere vocabulaire/woordkennis.

wat ook zeker helpt (je bent 22) is een paar dagen naar engeland (omgeving london, niet noord of midden-engeland i.v.m. lokale accenten)gaan, alleen, dus geen vriend of vriendin mee, nee helemaal alleen en alleen maar engels spreken met iedereen!
neem een bed & breakfast weekend/midweek en ga er op uit, praat met de mensen... dat is het enige dat werkt en als je in drie maanden tijd bijvoorbeeld 4 of 5 keer een paar dagen kunt gaan, prima, daar leer je echt van converseren of te wel een gesprek voeren !

succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3 maanden is wel aan de krappe kant. Gelukkig heeft de TU Delft een cursus ontwikkeld die dat wel mogelijk maakt (evt online). Deze cursus was aanvakelijk gamaakt om buitenlands studenten in 3 maanden het NL tot bruikbare taal te kunnen gebruiken, met een half uur tot een uur studie per dag. Het systeem sloeg zo aan dat men ook taalcursussen naar andere talen heeft ontworpen:

http://www.delftsemethode.nl/basiscursus

"Hang in there and lots of succes!"
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn genoeg sites die gratis Engelse lessen aanbieden. Kijk ook eens op youtube. Maar aller eerst zou ik basiszinnetjes opzoeken, die uit je hoofd leren samen met de grammatica. Je kunt de kennis dan aan elkaar linken. Er zijn vocabulaire lijsten en woordjesleren.nl helpen ook als je je richt op het onderwerp van gesprek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn tips:

-South Park kijken online, kan gratis op http://www.southpark.nl/
Klinkt raar, maar South Park gebruikt simpele Engelse woorden om een boodschap over te brengen. Dit helpt echt!

-Engelse Films met Engelse ondertiteling. Hierdoor hoor je de uitspraak met ondertiteling. Je volgt het dan al iets beter. Dat je het niet helemaal begrijpt hoeft niet. Als je maar blijft lezen wat er gezegd word!

-Engelse liedjes nazingen, jezelf opnemen en proberen te verbeteren. Het zingen zorgt dat je beter articuleert in het Engels.

Dit is niet gratis:
-Harry Potter boeken lezen in het Engels met een Engels-Nederlands woordenboek. Ben zelf geen fan van Harry Potter en heb de boeken nooit gelezen. Maar vrienden van mij hebben dit wel gedaan omdat zij het advies kregen dit te doen voor hun Engels. Het is namelijk best makkelijk te lezen.

Good luck sir! :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn websites waar je met een drager van de taal engels kan leren door via skype met hem de hele tijd te praten. Mijn moeder heeft zo nederlands geleerd. Het is wel niet gratis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat hangt af van hoe goed/slecht je Engels nu is.

Engelse films ed. zonder ondertiteling kijken zal je in het begin niet veel helpen. Vaak mag je blij zijn als je individuele woorden überhaupt herkent. Pas als je daadwerkelijk de woorden goed kan onderscheiden en genoeg woorden begrijpt om de context van wat gezegd wordt te begrijpen heeft dit nut (voor wie hier anders over denkt: kijk eens naar een Turkse zender en zie of je zo de taal kan leren). Tot die tijd kan je beter niet beginnen aan het het weglaten van ondertitels bij films en series die gemaakt zijn voor pubers en volwassenen die al hun hele leven Engels spreken.

Je kan beter voor kinderboeken gaan en er een woordenboek naast leggen. Die boeken hebben een eenvoudig taalgebruik met eenvoudige veelvoorkomende woorden en zijn vaak geschreven om kinderen te helpen met hun taalontwikkeling (wie heeft er hier nou niet leren lezen met Nijntje :) al hoef je natuurlijk niet zo eenvoudig te denken). Een Engelstalige kinderserie kijken met Engelse ondertiteling (kan op de BBC niet moeilijk te vinden zijn) helpt ook goed. Wanneer je dat goed begint te begrijpen kan jet hetzelfde trucje toepassen met series voor oudere kinderen en door naar materiaal gemaakt voor pubers en volwassenen en computerspellen (in een spel als WoW moet je wel...).

Probeer eerst je niveau te vinden. Maak het jezelf niet te gemakkelijk maar zeker ook niet te moeilijk. Als je er niks van begrijpt heeft het weinig zin om door te gaan en kan je beter wat eenvoudigers proberen.
Verstaan is vaak gemakkelijker dan spreken. Je kan eens zoeken naar Engelstalige afleveringen van Sesamstraat. Daar wordt altijd erg veel nadruk gelegd op een goede uitspraak. Tekenfilms werken ook erg goed (Southpark is al genoemd en is idd een goed voorbeeld maar ik zou eerder gaan voor tekenfilms voor een jonger publiek die politiek correct zijn geproduceerd zoals 6Teen omdat daarbij redelijk veel aandacht is besteed aan een duidelijke correcte uitspraak en een goede zinsbouw). De spraak is daarin meestal duidelijker dan in speelfilms en series (al is het maar omdat een onduidelijk gesproken stuk in een tekenfilm eenvoudiger te corrigeren is).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
probeer anders Duolingo (dat is een website) daar leer je heel snel mee!
Dat is mijn gouden tip :)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ga veel Engelse films kijken!

Daar kan je heel veel Informatie uithalen! En als je het echt te moeilijk vind doe er dan gewoon ondertiteling bij helpt ook!
Maar je moet ervooral bij zorgen dat je er genoeg tijd aan besteed!