Waarom moet je voor engels een brief leren schrijven???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal

Antwoorden (2)

Omdat Engels een wereldtaal is, en het je in je latere leven van pas kan komen als je die taal ook beheerst in de toepassing van officiële documenten. Stel bijvoorbeeld dat je na de middelbare school aan de universiteit gaat studeren, en dan in Japan gaat stagelopen. Dan moet je een brief in het Engels kunnen schrijven om een bedrijf te vinden en onderdak te regelen.
Amadea
13 jaar geleden
Lieve Maartjuh, de wereld is groter dan NL alleen..

Je NL is belangrijk, als je moedertaal en je Engels is belangrijk, als een wereld taal. Als je met vakantie naar het buitenland gaat kun je je met Engels praktisch overal redden.
Een brief schrijven is een stukje kennis. Bij sollicitaties kan er naar gevraagd worden. Of als je een buitenlands stage-adres zoekt. Of bij een baan in de ICT of voor een project in het buitenland.

Een kwestie van een paar lessen Engels en je bent een stuk nuttige kennis rijker.
Het is echt belangrijk "voor later" dat je ietsje meer aan basiskennis hebt.