Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het verschil tussen reden en doel, reden en oorzaak, reden en motief en doel en motief?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
7.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nou, dat zijn me nogal een paar vragen op een rijtje met één vraagteken erachter!!!

- een doel is iets, wat je wilt bereiken, wat je motiveert, waar je voor gáát, waar je in stapjes naar toe werkt.
- een reden is een plausibele motivator, iets maakt, dat je aan de gang wilt gaan, omdat alle argumenten er vóór spreken om het te gaan doen.
-een oorzaak geeft je nét dat zetje, dat je van je luie derrière afkomt, en heeft altijd een gevolg. Het is datgene, wat maakt, dat je die eerste stap onderweg naar je doel zet.
-een motief is als de wortel, die je een ezel voor z'n neus hangt, waardoor hij gaat bewegen, waardoor hij er 'zin' in krijgt. Een motief heeft dus met je innerlijk, meer met je gevoel te maken, dan een reden, die je verstandelijk meebetrekt in je handelen.

De verbanden mag je zelf gaan leggen - succes !!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Reden is het wetenschappelijk bewijs van een gebeurtenis...
Motief is een menselijke drang tot doen, of een verklaring van een dader...
Doel is een hardnekkige gedachte in een mens, een voorkeur of een afkeur...
Oorzaak verklaart de herkomst van een resultaat...

Maar doel is ook een woonplaats van een speler tijdens het voetballen...

Dus het hangt er maar net vanaf waar je van uitgaat...

Het motief van een reden is de oorzaak van een doel (in het voetbal dan...)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Leuk dat je zo snel uit je hoofd kan tikken, maar ik heb zelden zoveel bullocks gelezen.
Reden is geen bewijs, motief is geen drang, doel is geen gedachte, en van de rest klopt ook geen hout :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook die laatste zin niet? En wat zijn bullocks?
AWM
14 jaar geleden
Ja, die laatste zin is wel mooi. En bullocks heb ik verzonnen...
Een reden is dat je kunt motiveren hoe je over iets denkt.
Een doel is dat je kunt laten zien dat je wens of opdracht vervuld is.
De reden en oorzaak is als ik iets naars zeg over iemand dat ik ruzie krijg dan is dat de oorzaak.
De reden en motief is dat als ik kan bewijzen dat ik gisteravond thuis ben geweest en op GV zat natuurlijk.Dat is het doel geweest. hmmff zoek de verschillen in mijn antwoord.
Het is een vraag zeg ,hoe verzin je het hihiihi
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding