Een ander woord voor nigga, als in klootzak (in dezelfde context als snol) , maar dan nog redelijk vriendelijk?

Het gaat hierom: "nigga" is hetzelfde als "snol", als in totaal het tegenovergesteld van "een echte heer / dame".

Ik heb een stuk tekst gevonden die ik heb vertaald uit het Engels, maar heb het woord nigga hetzelfde gelaten. Nu heb ik het woord "hoes" (engels) vertaald naar het redelijk vriendelijk klinkende "snol".

Maar nu wil ik graag een redelijk vriendelijker klinkend woord vinden voor nigga.

Ik kom niet verder als klootzak, alleen dat vind ik ook niet bepaald vriendelijk, en past ook niet in de context van "snol".

Welk vriendelijk klinkend woord omschrijft het best een man die vrouwen niet bepaald serieus neemt, als in dezelfde context als snol?

Het moet passen in deze zin:

Een echte man geeft zijn hart en ziel aan je,
Een echte nigga geeft je zijn lichaam en een one-night stand.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
3.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik gebruik het liefst "waterbesparende douchekop" in dergelijke gevallen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uhmmmmm nigga wordt niet gebruikt als klootzak... Maar als player...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou ook zeggen player. Is wel een engels woord maar wordt hier toch ook veel gebruikt...
Cryofiel
11 jaar geleden
Een snol is een vrouw, toch? Terwijl een nigga of een klootzak een man is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het echt om bovenstaande zinnetjes gaat zou ik zeggen: Een echte man geeft zijn hart en ziel aan je,
Een echte EIKEL geeft je zijn lichaam en een one-night stand.
Amadea
11 jaar geleden
Hé, Wannabee, dat is het beste antwoord! Waarom als reactie geplaatst?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nigga is een woord dat is ontstaan ​​uit de denigrerend woord "nigger". Tupac best worden omschreven het onderscheid tussen de twee. NIGGER-een zwarte man met een slavernij ketting om zijn nek. NIGGA-een zwarte man met een gouden ketting om zijn nek.

Het beste antwoord

Player is als je zelf blank bent wenselijker
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

gladjakker vind ik wel lekker klinken in de zin.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Ha, die Bigmomma27;

In de lijn van 'hoes' zou ik 'nigga' met 'pooier' vertalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het probleem met "nigga" is meer dat het volledig afhankelijk is van de contekst en van wie en hoe het gezegd wordt, of dat geaccepteerd is en wat het betekent.

Het komt tenslotte van het het - vaak tegenwoordig vernederende - nigger.

NIGGER- a black man with a slavery chain around his neck.
NIGGA- a black man with a gold chain on his neck.

Het hoeft niet altijd negatief te zijn.
Het is ook "slang", straattaal, voor vriendje, buddy,
als het gebruikt wordt door Afro-amerikanen in hun eigen kring, of onder vrienden.

Sommige gebruiken nigger of nigga zelfs als een geuzennaam. Dus ik zou er niet automatisch "klootzak" aan verbinden.

Lees ook dit stuk:
Zelden is een hiphopplaat zo vaak in het nieuws geweest als het nieuwe album van Nas.
http://www.hiphopleeft.nl/terugindedagen/645-de-betekenis-van-het-woord-nigger

>>>>misschien kan "macho" ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nigger is neger in het Nederlands en dat is al op zich een grote verbetering want het is geen scheldwoord zoals de Engelse variant dat wel is.

Misdchiem heb hd daar wst aan? (Als je het simpelweg direct vertaalt)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Player
Vrouwenjager
Foute man
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou voor players en sletjes gaan

Toegevoegd na 3 uur:
wat is er nou weer slecht aan dit antwoord? deze persoon moet een tekst over nigga's and hoes vertalen wat niet bepaald vriendelijk is dan hoef je dat toch zeker niet naar vriendelijke nederlandse woorden te vertalen? Hoewel ik het zinsverband niet ken denk ik toch echt dat hoes het best met sletjes valt te vertalen nigga's is wat lastiger misschien kun je nog voor het woord gangsters gaan...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
met dit warme weer??? oef... :-P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
sletjes voor hoes is sowieso een plus waard
Don Juan, of is dat weer té vriendelijk?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
euh, dekt 'doorsnee man' de lading niet? (excuus voor de woordspeling)

of moet het ook een beetje tof klinken?
dan zou Womanizer misschien ook kunnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Naast player is womanizer ook zo'n mooie Nederlandse vertaling :D