Hoe heet een inwoner van de stad Pula ( Kroatie ) ?

Ik bedoel zoals Amsterdammer / Napolitaan etc.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
2.2K

Antwoorden (3)

Er is een gelijknamige stad in italië. Daar is de naam Pulesi, al weet ik niet of dat in Kroatië ook zo is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Elke plaats op de wereld heeft daar een andere soort benaming voor. Je zult het aan een bewoner van die stad zelf moeten vragen. Weet jij hoe een inwoner van Gouda genoemd wordt? Die plaatsnaam is vergelijkbaar. Het blijken Gouwenaren te zijn.
Alleen voor de inwoners van landen bestaan vaste namen, maar verder is het vaak willekeurig.
Op z'n Nederlands zou ik ze Pulanaren noemen.
Amadea
11 jaar geleden
Ik zou iemand die uit Pula komt, gewoon een Pulaner noemen. Pulanaar klinkt zo 'naar'. (^-^)
amc
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
En dat terwijl je zelf een ZandvoorteNAAR bent?!