Wat betekend de term 'iets in het achterhoofd houden'?

Ik ben namelijk terecht gewezen door het gezag met deze 'zinsnede', en begrijp hierin 'achterhoofd' niet!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
18.5K

Het beste antwoord

Iets in je achterhoofd houden betekent dat je het ''op moet slaan''in je hersenen en zonodig weer tevoorschijn halen.''Houdt dat goed in je achterhoofd''.

Toegevoegd na 27 minuten:
achterhoofd
´ ach - ter - hoofd
het -woord
achterhoofden
achterdeel van het hoofd;
in het achterhoofd hebben
een vage herinnering hebben aan of voorlopig (nog) niet denken aan;
hij is niet op zijn achterhoofd gevallen
hij heeft een goed verstand
Gevonden op http://www.heelom.com/Echo/zoekrobot/woo
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Iets onthouden is dat...

Nee in je achterhoofd daar zit je reptielenbrein en dat kan niet zomaar STM Short term memory zaken opslaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Reptielenbrein?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Taurus, ja daar zetelt je SLTM, ik noem dat super long term memory... Daar zit het kosmische weten dat levens overstijgt...
Dat betekent iets in je geheugen houden voor het geval het nodig is. Of rekening houden met een bepaalde situatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zodat je het geen tweede maal doet (denk er aan)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat je er niet constant aan denkt, maar dat je het niet helemaal vergeet zodat het je weer te binnen schiet als je het nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+juist
Dat je het nog even op zijn beloop laat maar dat je er ook nog even rekening mee houdt .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat betekent gewoon,dat het gezag(wat zeg je dat trouwens mooi) jou in de gaten houdt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rekening mee houden zodat je niet hetzelfde fout nogmaal doet.