Wat betekent "Removable Handle Inserts"?

In de omschrijving van de Leatherman Rebar multitool is dit een eigenschap. Maar ik zou niet weten wat ermee bedoeld wordt, of wat verwijderd kan worden (de Rebar heb ik zelf).

Toegevoegd na 30 seconden:
http://forum.multitool.org/index.php?topic=30927.0

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://forum.multitool.org/index.php?topic=37642.0 Hier vragen mensen het zich ook af, sommigen beweren dat het onzin is (omdat het niet zou kunnen). Heb niet de hele thread gelezen, maar misschien staat er meer verderop.

Antwoorden (3)

Ik denk niet dat hier gaat om verwijderen, maar meer "inklapbaar". De inserts zijn de tools die in het handvat kunnen worden geklapt.

Op de NL-site staat nog iets van een vervangbare draadstripper. Het zou dus ook nog kunnen dat je de Leatherman geheel naar je eigen smaak kan inrichten. Dus draadstripper vervangen voor een kruiskopschroevedraaier (als voorbeeld). Lijkt me overigens niet waarschijnlijk.

inklapbaar.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ideaal stuk gereedschap, niet goedkoop. Ontworpen door Tim Leatherman, en het verhaal gaat dat hij een Chevy wilde kunnen repareren met slechts één tool.

Hoe stoer dit stuk gereedschap ook aandoet, in de volksmond wordt het een "leren nicht" genoemd. ;-))

http://en.wikipedia.org/wiki/Leatherman

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik heb zelf ook een Leatherman (geen Rebar), maar niks wijst erop dat ik tools kan uitwisselen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
amc
11 jaar geleden
Inklapbaar is niet removable. Dit wordt vertaald met 'retractable'.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@amc: klopt, maar er zijn natuurlijk wel meer woorden voor één begrip. Hier is het niet geheel duidelijk wat er bedoeld wordt en op dat forum zijn ze er ook nog niet helemaal uit.
De handleiding geeft aan, dat er diverse gereedschap onderdelen vervangbaar zijn, o.a. de draadschaar. Dat lijkt me de bedoeling van deze zin.

Toegevoegd na 7 minuten:
Kun jij,als bezitter van de Rebar er zelf niets vervangbaars aan ontdekken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alleen de snijvlakken van de draadknipper is te vervangen:
http://i145.photobucket.com/albums/r207/Chako_photo/Album%202/IMG_1417small.jpg Dit wordt omschreven als: "Replaceable wire cutters"
Removable inserts kan je vertalen als; verwijderbare inzetstukken. De handle is het handvat.

In mijn optie moet je dus de inzetstukken in het handvat kunnen verwijderen als dat nodig mocht zijn, zodat je ze niet eruit hoeft te slopen en ze niet meer terug kan zettten.

De combinatie punttang is voorzien van een draadknipper met vervangbare snijdelen. Replacable is vervangbaar,
removable is verwijderbaar.

Toegevoegd na 4 dagen:
Removable is dus écht afneembaar, scheidbaar, demonteerbaar, demontabel,wegneembaar, uitneembaar.
Waarschijnlijk kan je dus delen uit het handvat wegnemen.
amc