Wat is de juiste schrijfwijze?

In het Engels:
Behavior
of
Behaviour
?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
2.4K

Het beste antwoord

de laatste is engels en de eerste is amerikaans...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat verklaart een hele hoop....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Klopt, het is met wel meer woorden zo, colo(u)r bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nooit geweten... dacht altijd dat het Behavior was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan dus alebeide, zie bijvoorbeeld: http://hyperdictionary.com/search.aspx?define=behaviour

Andere antwoorden (3)

dat is regio afhankelijk: behaviour - uk behavior [usa]
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
behavior natuurlijk...zie populaire film behavior ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zijn beide juist. Het is het al om bekende verschil tussen de Engelse en Amerikaanse schrijfwijze. In Engeland schrijft met Behaviour en in Amerika Behavior. Dit is niet het enige waar waarbij hier het verschil is. Er is sowieso tussen de Engelse en Amerikaanse schrijfwijze met de bekende our/or vraag. Zo geldt het ook voor O.A: coulour, flavour, Honour et cetera. De Engelsen schrijven het fatsoenlijk met our terwijl de Amerikanen taalkundig wat achter blijken te liggen door het or te spellen.