Tellen het gezichtshaar en de wenkbrauwen ook mee als hoofdhaar?

Als je bijvoorbeeld zegt "enkel zijn hoofdhaar is blond," over welk haar heb je het dan precies? Als het antwoord op de vraag trouwens ja is, is er dan ook een term voor dat haar op het hoofd dat los staat van het gezichtshaar en de wenkbrauwen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
1.2K

Antwoorden (3)

met hoofdhaar wordt bedoeld je haar OP je hoofd, niet je wimpers, wenkbrauwen, snor of baard.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, hoofdhaar is echt alleen haar wat bovenop het hoofd zit. Als alleen zijn hoofdhaar blond is, dan kan het best dat hij rossige wenkbrauwen heeft, of bruine wimpers.
Amadea
11 jaar geleden
Je hebt hoofdhaar en gezichtsbeharing en onder die laatste vallen ook de wenkbrauwen maar ze vallen als gezichtsbeharing niet onder hoofdhaar.