geitensmeerkaas of smeergeitenkaas?

Welke spelling is de juiste vorm?

Toegevoegd na 2 minuten:
bij de eerste manier vind ik het klinken als kaas gemaakt van geitensmeer (wat dat dan ook mag zijn..) en bij de tweede manier vind ik het klinken als kaas gemaakt van smeergeiten (als in een nieuwe soort geit..)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat vind ik altijd het leuke van woorden samenvoegen: het woord 'dat er al was' gaat achteraan en het gene waar het mee samengevoegd word vooraan. Volgens mij klinkt dat zo onhandig dat ik het even met dit voorbeeld ga uitleggen: Geiten-smeerkaas is smeerkaas van geiten (geitenmelk dus) Smeer-geitenkaas is ... een soort gewone geitenkaas die je uit kan smeren...? M.a.w. de eerste lijkt mij het meest logisch.

ik ga voor geitensmeerkaas :)

Geitensmeerkaas of anders smeer geitenkaas Maar nu even geen van beide voor alle zekerheid met de Q-koorts.

- Mijn gevoel zegt 'geitensmeerkaas' - Als ik na ga denken is het smeergeitenkaas - Mijn spellingscontrole zegt smeer geitenkaas

geitensmeerkaas tenzij je de geiten wil smeren dan word het smeergeitenkaas.

Toch ook geitensmeerkaas....

geitensmeerkaas dat andere klinkt zo raar net of je een geit wel uit smeren over de kaas

Die geiten smeren niet en smeergeiten- kan dus niet goed zijn. Ik hou het op geitensmeerkaas.

Smeerbare geitenkaas. Je zegt ook smeerleverworst dus moet het ook eerder smeergeitenkaas zijn. Toegevoegd na 6 minuten: Als je het schrijft als (smeer) geitenkaas is er niets aan de hand ,of smeer geitenkaas. Toegevoegd na 1 dag: Denk aan; snijdbare kaas, geraspte kaas, smeerbare (geiten) kaas. Dit zegt iets over de geitenkaas die je kunt smeren.

Ha, die Cindy1985; Stel jezelf de vraag 'wat is een smeergeit?' en je weet het; geitensmeerkaas is correct. Maar als je het nou niet lekker vindt is het dan smerige geitenkaas of geitensmerigekaas?

Heel eenvoudeig: geiten smeerkaas

Het is geitensmeerkaas. Maar als je het niet vindt klinken, kun je ook altijd 'smeerbare geitenkaas' zeggen. Uit de geschiedenis van koninklijke Eru te Woerden: "In 2002 introduceerde ERU haar geitensmeerkaas Chèvre-Doux. Een heerlijke speciale smeerkaas voor consumenten die op zoek zijn naar iets anders en de voorkeur geven aan een smeerkaas bereid van geitenmelk in plaats van koeienmelk".

Bronnen:
http://www.eru.eu/html/eru/historie.htm

smerige geitenkaas!

Ik zou het geiten-smeerkaas noemen

Ik denk kan allebei, maar geitensmeerkaas klinkt wat logisch..

Hahahahahaha :-) De eerste klinkt voor mij als gemaakt van geiten, de tweede is gemaakt van smeer en geitenkaas... hahahahahaha geitenkaas-smeerkaas noem ik het. :-))

Geitensmeerkaas en niks anders.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100