Vaak zie je als iemand een streep onder zijn naam zet, ook 2 verticale streepjes door die streep heen. Hebben die ook een betekenis?

Bijvoorbeeld wanneer je een verjaardagskaart voor iemand hebt en enkel de naam op de envelop zet. Daaronder een horizontale streep met in het midden 2 kleine verticale streepjes.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
4.3K

Het beste antwoord

is gewoon voor de sier. heeft geen speciale betekenis.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat heeft geen betekenis.
Dat doet iemand uit gewoonte.
Of om de streep te benadrukken.
Of omdat men het mooi vindt.
Of omdat men dat wel interessant vindt staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat is om aan te geven dat de strepen geen strepen zijn. Je bedoelt er niets mee. Als je streep iets te hoog zit zou het lijken of je het woord of naam wilt doorstrepen, of degene die hem leest denkt dat jij te laag doorgestreept hebt. het is eigenlijk een afsluting van een ( niet formele) brief. Soms maken ze van die 2 verticale streepjes een x ( kusje) of een hartje. ( als het een liefdesbriefje is uiteraard)- zelfs als die formeel zijn ;))