Wat betekenen deze Chinese tekens?

Het staat op een postzegel.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal

Het beste antwoord

Gevonden in de bron. Onder de postzegel staat de volgende tekst:

Deze postzegel is uit een velletje dat werd uitgegeven aan het begin van 2008 onder de titel: Happy NewYear. Ik mag bijna als vanzelfsprekend aannemen dat de Chinese tekst op deze postzegel ook "Gelukkig Nieuwjaar" betekent.

Toegevoegd na 4 minuten:
Hier hetzelfde maar dan uit 2009: http://mypostcardproject.blogspot.nl/2011/07/beijing-china.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
LOL dat wist ik niet, wat grappig dat je een uur moet wachten maar dank je wel!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wacht nog even één dag met het sluiten van de vraag. Ik kan je hoogstwaarschijnlijk het precieze antwoord geven. Maar alleen als Pelle dat goed vindt. Van mij alvast een + voor Pelle voor het antwoord, en wat mij betreft gaat het beste antwoord ook naar Pelle!! Je krijgt van mij nog een antwoord: niet voor het beste antwoord maar gewoon voor de lol. Even geduld dus......... ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je maakt me heel nieuwsgierig mesher! Enne, als jij het juiste antwoord hebt gaan die punten toch gewoon naar jou? Als de vraag al gesloten is verwacht ik wel een pbtje en dan geef ik je gewoon elders 10 plusjes ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha, nee hoor die 10 punten gaan gewoon lekker naar jou! :-) Overigens ben ik toch ietsje te enthousiast geweest; ik dacht er nog wat meer over te weten te komen, maar dat valt tegen, maar valt mee voor jou, want je antwoord is helemaal goed! Het enige wat je er nog over zou kunnen zeggen (maar dat echt alleen als aanvulling) is dat "gelukkig" zoals het op de postzegel staat iets meer betekent. Ook iets als "het goede", en het straalt ook iets positiefs uit. Het chinese woord is dus ruimer, dan ons woord "gelukkig". Wat ik ook heb begrepen, is dat alleen dat chinese woord "gelukkig" apart gebruikt kan worden. Zeg je in het chinees dus alleen dat eerste woord, dan ligt er ook al de wens (het toewensen) in besloten. In het nederlands kan dat niet: je kunt niet tegen iemand zeggen "gelukkig" en het daarbij laten. Dit zijn allemaal wijsheden die ik van iemand heb gehoord die er wat meer verstand van heeft. De vraag kan gesloten worden! :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mooi, ik heb ook alles maar gegoogled hoor dus alsnog vind ik dat jij meer recht hebt op de punten want ik kan nooit zeker zijn met dat googlen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alleen al voor het werk om die postzegel te vinden krijg je die 10 punten. Of je nou protesteert of niet haha :-)
Ik heb met opzet geen nieuw antwoord gegeven (dat zou een beetje flauw geweest zijn) Bovendien zit ik hier helemaal niet voor de punten; ik vond dit gewoon een leuke vraag, en daarom ging ik me er even mee bemoeien. Kortom: alvast gefeliciteerd, en ik gun het je nog van harte ook!
:-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zit hier voor de punten TOTDAT ik level 10 heb, dus vanaf begin aug (dan zit ik hier 7 mnd) doe ik ook niet moeilijk meer LOL