Wat is een begripsvraag?Wat is een toepassingsvraag?Wat is een kennisvraag?

Ik heb morgen een schriftelijke overhoring van Nederlands.
Er staan deze vragen bij: Zie hierboven.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
17.2K

Het beste antwoord

Een voorbeeld met d's en t's.

Begrip: Waarom wordt wordt met een dt geschreven?
Kennis: Welke regel is er voor d's en t's.
Toepassing: Schrijf een alinea waarin alle d's en t's goed geschreven zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

een begripsvraag is dat je begrijpt wat er geschreven is. Een toepassingsvraag is dat je kunt toepassen van wat je geleerd hebt. Een kennisvraag is een toets of je weet wat bedoeld wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Begripsvraag: vraag die je hebt kunnen leren, waarschijnlijke uit de tekst
Toeppassingsvraag: De geleerde stof toepassen in een vraag.
Kennis vraag: vraag die je niet hebt kunnen leren, een vraag die je hoort te weten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens het reglement zouden alles vragen op goeie vraag kennisvragen moeten zijn. Genoeg voorbeelden om deze in elk geval te kunnen herkennen!